۳۵ طرح کشاورزی در دستور کار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار دارد

۳۵ طرح کشاورزی در دستور کار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار دارد

معاون نوآوری و تجاری‌سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه مقوله توسعه فناوری منجر به تولید، تجاری‌ سازی و اشتغال‌زایی در دستور کار قرار دارد، گفت: ۳۵ طرح در این معاونت مربوط به بخش کشاورزی در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، « محمدحسین بهشتی» در رویداد کارآفرینی نوآورانه دانش بنیان و اشتغال آفرین حوزه شیلات، افزود: ما ۱۶۰ طرح در معاونت نوآوری و تجاری سازی داریم که ۳۵ طرح آن متعلق به بخش کشاورزی است.

معاون نوآوری و تجاری‌سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار داشت: در حوزه آبزیان، یک طرح ملی کلان مربوط به ماهیان قزل‌آلا داریم که فاز نخست آن اجرا و فاز دوم نیز شروع شده است.

وی با بیان اینکه واردات بچه ماهی با توجه به ظرفیت‌های آبی در شمال و جنوب برای کشور افت محسوب می‌شود، تصریح کرد: ما علاوه بر تامین نیاز داخلی باید صادرات بچه ماهی داشته باشیم.

بهشتی با بیان اینکه واردات خوراک ماهی نیز پذیرفتنی نیست و در این حوزه باید اقدام شود گفت: طرح‌های مربوط به تولید نهاده‌ها، احداث مزارع طبقاتی، تولید واکسن‌های دام و طیور از اهمیت بالایی برخوردار است و ما از این طرح‌ها حمایت می‌کنیم.

معاون نوآوری و تجاری سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به تولید بذر هیبرید گلخانه‌ها اشاره کرد و افزود: در حوزه بذر هیبرید کارهای خوبی انجام شده به طوری که اکنون ۲۰ درصد تولید این بذرها در داخل کشور تولید می‌شود.

وی پیش‌بینی کرد تا پایان امسال و سال‌های آینده، کشور به درصد بالاتری از خودکفایی بذر هیبرید گلخانه دست یابد.

بهشتی اضافه کرد: آمادگی داریم در شرایط تحریم‌ها، تولید بسیاری از محصولات کشاورزی را در داخل انجام بدهیم.

وی با بیان اینکه ما وارد مقوله توسعه فناوری منجر به تولید، تجاری‌سازی و اشتغال‌زایی شده‌ایم، اظهار داشت: در حوزه ماشین‌آلات کشاورزی، کود، سم و آفتکش‌های اقدامات خوبی صورت گرفته است.

معاون نوآوری و تجاری سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به قانون جهش دانش بنیان اشاره کرد و گفت: تلاش داریم امسال اجرای قانون جهش دانش بنیان که یک نقشه راه برای ۲۰ سال آینده کشور است، را محقق کنیم که این امر نیازمند یکسری آیین‌نامه است.

وی افزود: یکسری از آیین‌نامه‌های مربوط به وزارتخانه‌های مختلف تصویب و ابلاغ شده و یک یا دو مورد دیگر از آیین‌نامه‌ها نیز به‌زودی تصویب و ابلاغ می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *