۲۶ پروژه کشاورزی در تایباد به بهره‌برداری می‌رسد

۲۶ پروژه کشاورزی در تایباد به بهره‌برداری می‌رسد

جواد اعتضادی  اظهار کرد: ۲۶ پروژه شامل طرح‌های انتقال آب و آبیاری تحت فشار، احیا و مرمت قنات، مرکز خدمات کشاورزی غیر دولتی، باغ‌های داربستی متراکم، توسعه مرغ‌داری، فاز اول شترمرغ پرواری ۶۰۰ قطعه‌ای، تجهیز و نوسازی ناوگان مکانیزاسیون کشاورزی شهرستان، تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی شرکت سهامی زراعی ایثارگران، کلینیک گیاه‌پزشکی و گلخانه‌های کوچک مقیاس است.

 

مدیر جهاد کشاورزی تایباد افزود: اعتبار این پروژه‌ها بالغ بر ۲۸۸ میلیارد و ۳۶۷ میلیون ریال است افتتاح یا عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

 

وی گفت: تعداد اشتغال مستقیم این طرح‌ها ۱۱۸ نفر و غیر مستقیم ۷۷۰ نفر است که بهره‌مندی ۲۵۰۶ خانوار را در بر دارد و امید می‌رود سبب رونق و شکوفایی تولید در بخش کشاورزی این شهرستان شود.

 

اعتضادی با تأکید بر اصلاح الگوی کشت و توسعه گیاهان دارویی، ادامه داد: به دلیل کم‌آبی شدید و خشکسالی‌های مداوم سعی بر این است که محصولاتی مقاوم با شرایط خشکسالی و سازگار را در برنامه جایگزینی کشت محصولات قرار دهیم و اقدامات متناسبی جهت کاهش اثرات خشکسالی تدوین و به مرحله اجرا گذاشت.

 

مدیر جهاد کشاورزی تایباد خاطرنشان کرد: از جمله این برنامه‌ها، جایگزینی ارقام گندم و جو گواهی شده، اصلاح الگوی کشت، تغییر تاریخ کاشت استفاده از کشت‌های نشایی توسعه کشت گلخانه‌ای توسعه کشت گیاهان دارویی و اجرای روش‌های نوین آبیاری است که در این ایام مبارک تعدادی از این پروژه‌ها به بهره‌برداری می‌رسد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *