ترکیبات شیمیایی در کودهای چند منظوره

فواید استفاده از کود چند منظوره

کود چند منظوره

کود چند منظوره مناسب با داشتن کلیه عناصر ماکرو و میکرو می تواند به افزایش کیفیت و کمیت محصول کمک کند.

کود چند منظوره کودی است که عناصر ماکرو و میکرو مورد نیاز گیاه را تامین می کند. گیاهان برای رشد خود به عناصر ماکرو و میکرو نیاز دارند. عناصر ماکرو عناصری هستند که گیاه به این عناصر بیشتر از عناصر میکرو نیاز دارند. عناصر ماکرو به عناصری مانند ازت، فسفر، پتاسیم، کلسیم، منیزیوم و گوگرد گفته می شود.

عناصر میکرو به عناصری چون آهن، منگنز، روی، مولیبدن، مس و بور گفته می شود. وجود هر دو عنصر ماکرو و میکرو برای رشد گیاه ضروری است و در عدم وجود هر یک از این عناصر نمی تواند رشد رویشی و زایشی مناسبی داشته باشد.

یک کود چند منظوره مناسب با داشتن کلیه این عناصر می تواند به افزایش حاصلخیزی خاک و افزایش کیفیت و کمیت محصول کمک کند. ترکیبات شیمیایی و همچنین درجه خلوص کود چند منظوره با هم تفاوت زیادی دارد بنابراین لازم است این کود ها را از برند های معتبر تهیه کنید.

این کود ها را می توانید به صورت خاکی مورد استفاده قرار دهید یا به صورت محلول پاشی روی گیاه استفاده کنید. البته در بیشتر موارد استفاده از این کود ها به صورت محلول پاشی روی برگ ها تنها به عنوان مکمل  استفاده از کود در خاک است و کمبود شدید مواد غذایی را نمی توان با استفاده از محلولپاشی کود روی اندام های هوایی گیاه برطرف کرد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *