کوددهی پایدار با کود دامی

کود سولفات آمونیوم

کود دامی یک کود عالی کم نیتروژن است که گیاهان لطیف را نمیسوزاند و بالانس خوبی از مواد غذایی دارد. موائد زاید کشاورزی که همیشه دردسری برای کشاورزان هستند میتوانند به کود تبدیل شوند.
آپ سایکلینگ چیست؟
این عبارت به استفاده مجدد و خلاقانه زباله ها اشاره دارد در این روش با کمک زباله ها و مواد بی مصرف دور ریختنی یک ماده جدید یا محصولی تازه تولید میشود که ارزش بیشتری دارندو عمر استفاده آنها بیشتر میشود.
یافته های پژوهش:
برای تجزیه مواد آلی نیاز به حرارتی به میزان ۷۰۰ درجه فارنهایت بدون اکسیژن است که به آن پیرولیز میگویند این روش با سوزاندن متفاوت است و عناصر غذایی موجود حفظ میگردد با این روش میتوان کود زیستی دوستدار محیط زیست تولید کرد. این یافته ها در مجله علمی منتشر گردیده است.
این امر به تولیدکنندگان مواد لبنی و دامداران این امکان را میدهد که از فضولات و مواد زاید خود بهره ببرند و همچنین از آلودگی های ناشی از دفع زباله در مزارع و یا زمین های مجاور میکاهد.
یوهانس لمان استاد دانشکده کشاورزی و علوم زیستی در کرنل میگوید: کود معمولا به شکل مایع است اما با روش پیرولیز کود جامد تولید و نگهداری میشود که قابل فروش نیز هست.
کود تجاری ساخته شده سرشار از فسفر، نیتروژن و پتاسیم است که از طریق زغال سنگ، گوگرد و سنگ های معدنی تهیه میشوند اگر بتوانیم نیتروژن را بازیافت کنیم ورودی کربن حاصل از سوخت های فسیلی به حداقل میرسد.
لمان که یکی از اعضای هیئت علمی مرکز پایداری کرنل است میگوید: هنگامی که ما کود جامد از مواد مایع دور ریختنی تولید میکنیم دیگر با مشکل دفع روبرو نخواهیم بود چون مواد جامد پرولیز شده ایمن هستند و فاقد هر گونه پاتوژن، هورمون و بقایای آنتی بیوتیکی هستند و یا هر ماده ای که آب یا خاک را آلوده کند.
مدیریت نیتروژن یک موضوع چالش برانگیز در کشاورزی جهانی است. در نیویورک تولید کود از ضایعات مواد لبنی به ۱۲.۸ میلیون تن در سال میرسد که این مقدار کود میتواند ۴۳۰۰۰ هکتار زمین ذرت را حاصلخیز کند. اگر یک کشاورز ۲۰۰ هکتار ذرت پرورش دهد سالانه ۲۸۰۰۰ دلار برای خرید کود هزینه خواهد کرد در حالیکه یک دامدار با ۵۵۰ گاو حدود ۲۵۰۰۰ دلار برای ذخیره فضولات دامی هزینه میکند.
لیلا کرونبی دانشجو دکتری و نویسند اصلی این مقاله میگوید ترکیبات کودی پرولیز شده میتواند نیاز منطقه به کود را برطرف کند و در مسائل مالی صرفه جویی نماید و مشکلات محیط زیستی را کاهش دهد.
لمان افزود: زباله ها به میزان ۹۰ درصد دارای آب هستند که میتوان آن را به صفر رساند اگر ما مواد مغذی فضولات مایع را حفظ کنیم در حالیکه آب آنها را به صفر برسانیم میتوانیم از تولید تالاب های بد بو که گاز متان تولید میکنند جلوگیری کنیم .

 

منبع

ترجمه: نرگس اسدیان

محصولات مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *