کشاورزان از قدرت حشرات شکارچی برای مبارزه با آفات استفاده میکنند.

کشاورزان از قدرت حشرات شکارچی برای مبارزه با آفات استفاده میکنند.

کشاورزان در شمال شرق انگلیس در حال بررسی این موضوع هستند که آیا میتوانند با کمک گل ها حشرات شکارچی را به سمت مزرعه خود جلب کنند تا آنها با آفات مضر مزرعه مبارزه نمایند.
شش کشاورز در تلاشند تا اطلاعات بیشتری در مورد جذب، حمایت، زمان و مکان مناسب در مورد حشرات شکارچی کسب کنند.
محققین در مزرعه آزمایشگاهی بر روی تاثیر تکنیک های استقرار گل، ترکیب گونه های مختلف و توزیع گل ها در مزرعه تحقیق میکنند.
این پروژه توسط انجمن خاک AHDB و دانشگاه نیوکاسل ADAS و مرکز فناوری استاکبریج پشتیبانی میشود.
محققین امیدوارند که این یافته ها به کشاورزان کمک کند تا دانش بیشتری در مورد گل ها به دست آورند و وابستگی خود را به آفت کش ها و قارچ کش ها کاهش دهند و برای محیط زیست و تنوع زیستی مفید واقع شوند.
کشاورزان در سیستم های کشاورزی مرسوم و ارگانیک جمعیت حشرات، ویژگی گل ها، بذرها و… را بر اساس نوع خاک آزمایش میکنند.
دکتر پوپه می گوید: ما فقط در مورد آنچه میدانیم بیشتر کاوش میکنیم چراکه استفاده از گل ها و حشرات شکارچی برای مدت طولانی در مزارع کاری معمولی نبوده است. جمعیت حشرات و چرخه زندگی آنها بسیار پیچیده تر از چیزی است که فکر میکنید. بنابراین سالها طول میکشد تا این علم در عرصه عمل وارد شود. این دانش به ما کمک میکند تا کمتر به سموم و مواد شیمیایی وابسته باشیم.
آفاتی مانند شته بیماری هایی مانند ویروس کوتولگی زرد جو را میتوانند از محصولی به محصول دیگر انتقال دهند که باعث از بین رفتن ۱۳۹ میلیون پوند محصول در سال میشود.
به گفته دفرا کشاورزان سالانه ۱۷ درصد از کل هزینه تولید خود را برای خرید آفت کش، قارچ کش و سایر سموم صرف میکنند . ۱۶۹۰۰ تن آفت کش در سراسر بریتانیا در سال ۲۰۱۶ مصرف میشود.
سموم شیمیایی اثراث مخربی بر روی حشرات، پرندگان، سلامت خاک، آب و محیط زیست دارند.
استفاده از حشرات شکارچی برای مبارزه با آفات گیاهی یک ابزار جدید به حساب می آید که میتواند به کشاورزان کمک کند.امید است در آینده این روش رواج بیشتری پیدا کند.
گیاهانی که حشرات مفید را به خود جذب می نمایند

بیشتر گیاهان حشرات را به خود جذب می کنند. اگر چه بسیاری از گونه های گیاهی جذابیت محدودی برای حشرات مفید دارند اما برخی از گیاهان جذاب تر بوده و باعث جذب حشرات مفید و شکارچی آفات می شوند. از جمله معمول ترین حشرات آفت کشی که میتوانید با این روش جذب کنید عبارتند از زنبورها، کفشدوزکها، سوسک خاکی و مگس گل.

اگر گلها، گیاهان معطر و علفهایی را بکارید که این حشرات به آنها علاقه دارند، احتمال افزایش جمعیت حشرات شکارچی آفت در زمین شما تا حد زیادی افزایش می یابد. برای مثال میتوانید کاشت گیاهان زیر را امتحان کنید: گل گازانیا و شوید برای جذب کفشدوزک بکارید برای جذب سوسکهای خاکی و عنکبوتها، گل لادن بکارید گیاه بومادران کفشدوزک و مگس گل زیادی را به خود جذب میکند شبدر برای جذب زنبورها گزینه ای عالی است

یکی دیگر از توصیه های مهم برای جذب حشرات آفت کش به زمین زراعی این است که گلهای بومی منطقه خود را کشت کنید. این گیاهان طیف وسیعی از حشرات مفید را جذب میکنند. توجه داشته باشید استفاده از آفت کش و حشره کش شیمیایی میتواند باعث نابودی بسیاری از دشمنان طبیعی آفتها شده و شما را در رسیدن به هدفتان ناکام میگذارند.

 

منبع

ترجمه: نرگس اسدیان

محصولات مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *