کاهش باردهی انبه در هند

کاهش باردهی انبه در هند

تولیدکنندگان انبه اذعان داشتند در هوای گرم تولید انبه تا ۷۰ درصد و حتی بیشتر هم کاهش می یابد.
خبر بدی برای افراد علاقمند به انبه دارم. پادشاه میوه ها در هند، انبه، به دلایل شرایط بد آب و هوایی امسال چیزی حدود ۷۰ درصد کاهش داشته است. به همین علت قیمت این میوه نیز در انتظار افزایش است.
با کاهش باردهی انبه صنایع وابسته مانند کارخانجات تولید آب میوه با مشکل روبرو خواهند شد. تولید انبه در اوتار پرادش هر سال چیزی حدود ۴۵ میلیون تن بوده است اما امسال به ۱۲ تن رسیده است. این پیش بینی در حد تخمین احتمالی است و با شدت گرفتن گرما می تواند با کاهش بیشتری هم روبرو باشد. انبه حتی دربازارهای دولتی هند نیز با قیمت زیادی به فروش میرسد. مردم برای خرید انبه نسبت به سال های گذشته باید پول بیشتری بپردازند.
درجه حرارت غیرعادی در فصل گلدهی، فوریه و مارس، به محصول انبه آسیب جدی زده است. دمای ۳۵ درجه در فصل گلدهی حداکثر دمایی است که گیاه می تواند آن را تحمل کند. اما امسال میزان دما در فصل گلدهی متاسفانه به ۴۰ درجه سانتی گراد رسیده است. همین موضوع سبب آسیب دیدن گل های انبه می گردد. در صورتیکه اندام زایشی گیاه که گل است صدمه ببیند و عقیم شود در آن سال میوه ای به دست نخواهد آمد و به عبارت دیگر محصول دچار خسارت جدی می شود. با اینکه تنش حرارتی و گرمایی در تمام فصل رویش می تواند به گیاه صدمه بزند اما حادث شدن تنش گرمایی در فصل گلدهی چندین برابر خطرناک تر است.
ملیح آباد هند از مراکز اصلی تولید انبه به حساب می آید. طعم و مزه انبه هندی گونه دوشری واقعا خاص و لذیذ است. محمد ناسیم که یک پرورش دهنده انبه است می گوید. بیشتر مردم از چشیدن طعم این انبه خوشمزه امسال محروم خواهند ماند. او در ادامه می افزاید: هرگز در کل زندگیم همچین سال کم محصولی برای انبه ندیده بودم. هزاران تولید کننده انبه به دلیل خسارت گرما دچار ضرر شده اند.
به گفته هواشناسان ماه مارس گرمترین ماه در ۱۲۲ سال گذشته در هند بوده است از طرفی ماه آوریل در پنجاه سال گذشته گرم ترین ماه بوده است.
اینرام علی گفت: هند هرساله مقدار قابل توجهی انبه به کشورهایی همچون عربستان صعودی، انگلیس، آمریکا و آلمان صادر می نمود. این در حالیست که هند امسال حتی قادر به برآورد نمودن تقاضای داخلی نخواهد بود.
متاسفانه کشاورزان هندی طی دو سال اخیر به دلیل محدودیت های ایجاد شده توسط کرونا قادر به صادرات در حد عالی نبوده اند و این قضیه آن ها را متضرر نموده است. امسال نیز گرما به آن ها ضربه سهمگینی وارد نموده است.
هند حدود ۵۰ درصد از انبه جهان را تولید میکند. انبه هندی در استان های آندراپرادش، تامیل نادو، اوتاپرادش، بیهار و گجرات رشد میکند اما در تمام دنیا متقاضی دارد.

منبع

ترجمه نرگس اسدیان

محصولات مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *