چین به دنبال افزایش مخزن کربن اقیانوسی است (ذخیره کربن در اقیانوس)!

چین به دنبال افزایش مخزن کربن اقیانوسی است (ذخیره کربن در اقیانوس)!

چین به دنبال روش هایی برای افزایش کربن اقیانوس است تا به کمک اکوسیستم آبی گازهای گلخانه ای را تا سال ۲۰۶۰ کاهش دهد.

سینک کربن مخزنی طبیعی یا مصنوعی است که میتواند کربن استخراج شده از اتمسفر را ذخیره کند چین بزرگترین تولید کننده گازهای گلخانه ای در جهان است که قصد دارد جنگل های خود را تا چندین سال گذشته بیشتر کند.
ژانگ ژیفنگ معاون بخش اکولوژی و محیط زیست دریایی در یک کنفرانس مطبوعاتی عنوان کرد: حفظ سینگ آبی و افزایش ظرفیت سینک کربن برای تسهیل حفاظت از اقلیم و اب و هوا ضروری است.
ژانگ گفت این وزارتخانه از دولت می خواهد تا بازسازی اکوسیستم دریایی را تسریع کند و نظارت خود را بر روی سینک کربن بالا ببرد این برنامه حفاظت از محیط زیست ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۵ هم اکنون در حال تدوین است.
چین در تلاش است تا کیفیت آب ساحلی خود به ویژه آب ساحلی خلیج بوهای و دلتای رودخانه یانگ تسه را بهبود بخشد و برای حفاظت از صخره های مرجانی و بستر علفی دریا برنامه ریزی کند.
با این حال داده های وزارت محیط زیست نشان میدهد که ۱۷ سیستن از ۲۴ سیستم زیست محیطی دریایی در وضعیت ناسالم قرار دارد و تعداد گونه های دریایی کمتر از میزان نرمال بوده است.
در ماه ژوئیه شهر بندری شرقی چینگدائو با هجوم جلبک ها مواجه گردید که حدود ۶۰۰۰۰ کیلومتر مربع از جلبک های سبز پوشیده شده بود که همه این ها به خاطر کشاورزی زیاد و افزایش مواد آلی در بستر دریاهاست.
استان ساحلی جیانگ قصد دارد برای تولید صدف امکاناتی در نظر بگیرد این کار باعث افزایش مخزن کربن میشود

 

منبع

ترجمه: نرگس اسدیان

محصولات مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *