چگونه پرورش دهندگان در فصل زمستان میوه های تابستانی وارد بازار میکنند؟

چگونه پرورش دهندگان در فصل زمستان میوه های تابستانی وارد بازار میکنند؟

لئو اسکلیروس رئیس انجمن صنعت انبه در سرزمین شمالی، یکی از کشاورزان انبه ایالت است که می تواند درختان خود را زود به گلدهی برساند.

انبه یک میوه تابستانی است که در زمستان میوه ای لوکس و گران قیمت به حساب می اید.

در استرالیا انبه بخاطر گوشتی و شیرین بودنش مورد توجه قرار دارد.

زمان بندی در کشت زمستانه انبه اهمیت دارد و تقریبا هر عملی میتواند سرنوشت ساز باشد زمان کوددهی و هرس نیز از اهمیت بالایی برخوردار هستند. کودهای خاصی برای کاهش نیتروژن و بالا بردن کلسیم استفاده میشود و نیترات پتاسیم نیز برای بالا بردن گلدهی بکار میرود.

الیوت میگوید کودها، درجه حرارت، فشارجو میتوانند روی گلدهی تاثیر گذار باشند. شرایط باید طوری باشد که درخت شکوفه های خود را حفظ کند تا انها تبدیل به میوه شوند.

برخی از کشاورزان از با برش حلقه ای در اطراف تنه درخت گلدهی را القا میکنند اگرچه این روش میتواند روی سلامت گیاه اثر بگذارد. یک روش دیگر بن سای نمودن درخت است. راه دیگری شامل مدیریت مواد شیمیایی است که ریشه را هدف قرار میدهد و سایز درخت را کنترل مینماید تا سریع رشد نکند .

حشرات مفید و مضر از دیگر متغیر هایی هستند که روی گلدهی موثرند. گاهس اوقات به ویژه هنگام بازشدن جوانه ها حشرات گرده افشان اهمیت بالایی پیدا میکنند.

محققان دریافته اند که مگس ها بیشترین گرده افشان های درختان انبه هستند بعد از آنها زنبورها، سوسکها، مورچه و پروانه ها اهمیت دارند.

انبه در زمستان ۷۰ دلار به فروش میرسد!

 

منبع

ترجمه: نرگس اسدیان

محصولات مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *