وجود ۲۴ واحد صنعتی و کشاورزی در دست اجرا در گیلان

وجود ۲۴ واحد صنعتی و کشاورزی در دست اجرا در گیلان

ارسلان زارع پیش از ظهر چهارشنبه در حاشیه بازدید از یک ناحیه صنعتی و شهرک گلخانه‌ای در صومعه سرا در گفتگو با خبرنگاران، با اشاره به نامگذاری امسال توسط رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی به ویژه نیمه تمام، بازدیدها و بررسی‌های میدانی جز برنامه‌ها و اولویت مسئولان در استان است.
وی در ادامه به اقدامات انجام شده در سال گذشته در راستای شناسایی و بازگشت به تولید واحدهای نیمه تعطیل و یا تعطیل در سال گذشته اشاره کرد و افزود: در همین راستا در نیمه اول سال گذشته با شناسایی واحدهای دارای پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۰ درصد تلاش شده تا پایان سال از آنها بهره برداری شود.
استاندار گیلان با تأکید بر اینکه امسال نیز شناسایی واحدهای تولیدی با پیشرفت بالای ۶۰ درصد در دستور کار قرار دارد، اضافه کرد: در بخش صنعت ۱۱ و در بخش کشاورزی ۱۳ واحد بزرگ داریم که با بهره‌برداری از این طرح‌ها برای یک هزار و ۶۰۰ جوان بومی به صورت مستقیم اشتغالزایی می‌شود.
وی در ادامه به واحد صنعتی و شهرک گلخانه‌ای کیشستان صومعه سرا نیز اشاره و آن را از نواحی مستعد توسعه و افزایش ظرفیت تولید و اشتغال در استان برشمرد و گفت: در شهرک گلخانه‌ای و کشاورزی بازدید شده مشکلاتی وجود داشت که مورد بررسی قرار گرفت که امیدواریم با تأمین اعتبار در نیمه نخست امسال شاهد رفع تنگناهای زیرساختی به ویژه در شبکه توزیع برق و آب باشیم.
لازم به ذکر است؛ استاندار گیلان امروز از یک واحد تولید صنایع سلولزی که با حجم سرمایه‌گذاری بیش از ۱۲۴ میلیارد ریال و ظرفیت تولید سالانه ۴۱ هزار تن نئوپان خام در ناحیه صنعتی کیشستان صومعه‌سرا راه‌اندازی شده، بازدید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *