نقش موثر اجرای پروژه ارتقای امنیت غذایی در دیم‌زارهای کشور

نقش موثر اجرای پروژه ارتقای امنیت غذایی در دیم‌زارهای کشور

سرپرست معاونت امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت :
نقش موثر اجرای پروژه ارتقای امنیت غذایی در دیم‌زارهای کشور
​سرپرست معاونت امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت : بخش کشاورزی در کشور تامین کننده امنیت غذایی است، و در حال حاضر اجرای پروژه ارتقای امنیت غذایی در دیم زارهای کشور به جهت پایداری و افرایش تولید بیش از پیش اهمیت دارد.

در استان آذربایجان غربی، جواد وفابخش سرپرست معاونت امور زراعت و اسماعیل اسفندیاری پور به همراه مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی در سفر یکروزه به آذربایجان غربی در بازدید از مزارع غلات شهرستان بوکان و مهاباد اظهار کرد: هدف از اجرای پروژه ارتقای امنیت غذایی درکشور، پایداری و افزایش تولید، افزایش درآمد بهره‌برداران، جایگزینی تناوب زراعی، استفاده از ارقام پربازده و اجرای کشاورزی حفاظتی است.

وفا بخش افزود: پروژه ارتقاء امنیت غذایی یکی از پروژه‌هایی است که از حدود پنج سال قبل در کشور شروع شده است .

وی تصریح کرد: در آذربایجان غربی بوکان به عنوان یکی از سایت های اصلی اجرای این پروژه است و دوسال است که به این طرح اختصاص یافته و نتایج خوبی را در این زمینه شاهد هستیم و امیدواریم با توسعه این مزارع شاهد تحولات بزرگی در دیم زارهای استان آذربایجان غربی و سایر استانهایی که توسعه دیم در آنها هدف گذاری شده است؛ باشیم.

وفا بخش افزود: با توجه به بارش‌های مناسب و اقدام‌های فنی صورت گرفته، امیدواریم امسال ۱۴ میلیون تن گندم در کشور برداشت شود که بر اساس برآوردهای انجام شده، حدود ۱۰ و نیم تا ۱۱ میلیون تن از این میزان گندم تولیدی به صورت تضمینی خریداری می شود.

وی بیان کرد: میزان خرید تضمینی گندم از آغاز فصل برداشت تا کنون ۵۰۰ هزار تن بوده است که۹۰ درصد بهای گندم خریداری شده به گندمکاران پرداخت شده است.

لازم به ذکر است، افزایش ۲۵ درصدی تولیدات دیم طی یک برنامه ۵ ساله به صورت پایدار، توسعه کشاورزی حفاظتی در دیم زارها به عنوان تنها نسخه نجاتبخش مزارع دیم با توجه به تغییرات اقلیمی، تنوع بخشی به محصولات و ارقام کشت شده در دیم زارها، انتقال دانش فنی، تکنولوژی های نوین و یافته های تحقیقاتی به مزارع و افزایش درآمد و بهبود وضعیت معیشتی کشاورزان از اهداف پروژه ارتقای امنیت غذایی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *