میزان عرضه جهانی سبزیجات به دلیل تغییرات آب و هوایی می تواند بیش از یک سوم کاهش یابد

میزان عرضه جهانی سبزیجات به دلیل تغییرات آب و هوایی می تواند بیش از یک سوم کاهش یابد

 

براساس یک مطالعه جدید ، میزان عرضه سبزیجات در جهان تا سال ۲۰۵۰ بیش از یک سوم کاهش می یابد ، مگر اینکه اقدامات فوری برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی انجام شود.
به گفته این ادعا ، متوسط ​​عملکرد جهانی محصولات زراعی معمولی مانند لوبیای سویا و عدس به دلیل افزایش دما و کمبود آب کاهش می یابد.

مطالعه ما نشان می دهد که تغییرات محیطی از جمله افزایش دما و کمبود آب ممکن است تهدیدی واقعی برای تولید جهانی محصولات کشاورزی باشد و احتمالاً تأثیر بیشتری بر امنیت غذایی و سلامت جمعیت خواهد داشت.

سبزیجات و حبوبات اجزای حیاتی یک رژیم غذایی سالم ، متعادل و پایدار هستند و دستورالعملهای غذایی به طور مداوم به مردم توصیه می کنند بیشتر سبزیجات و حبوبات را در رژیم غذایی خود بگنجانند اما با تأثیرات احتمالی تغییرات محیطی که در دسترس بودن این محصولات مهم کاهش می یابد ، مگر اینکه اقدامی صورت گیرد .

تحقیقات قبلی نشان می دهد که با افزایش سطح گاز گلخانه ای دی اکسید کربن در جو می توان عملکرد محصول را افزایش داد.

اما مطالعه جدید ، بر اساس یک بررسی منظم شواهد مربوط به سال ۱۹۷۵ ، نشان می دهد که این مزیت احتمالاً با اثرات زیست محیطی دیگر از بین خواهد رفت.

محققان تأثیر آینده عوامل اصلی مؤثر بر تولید محصولات زراعی از جمله افزایش سطح گازهای گلخانه ای ، کاهش در دسترس بودن آب برای آبیاری و افزایش دما را ارزیابی کردند.
آنها پیش بینی کردند که متوسط ​​عملکرد جهانی سبزیجات و حبوبات مانند لوبیای سویا و عدس به ترتیب ۳۵٪ و ۹٪ کاهش می یابد.

انواع جدید محصولات زراعی و پیشرفت در کشاورزی و مکانیزاسیون برای حفاظت از منابع گیاهی نیاز است.

محصولات مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *