مزرعه کشاورزی در ایرلند: منظره ای تاریخی

مزرعه کشاورزی در ایرلند: منظره ای تاریخی

در این نوشته قصد داریم شما را با کشاورزی و لذت آن در سراسر جهان آشنا کنیم و در کنار این ها از چالش های کشاورزی در مناطق مختلف بگوییم.
سوزان کراپمتون در مورد زندگی و کشاورزی در ایرلند با ما صحبت میکند.

سوزان تو در چه نوع مزرعه کشاورزی زندگی میکنی؟
یک مزرعه کشاورزی کوچک در ایرلند که از سال ۱۸۰۰ خانواده ما روی آن کشت و کار انجام می دادند.در این مزرعه کشاورزی علاوه بر کشت گیاه، گله و دام نیز نگهداری میشود تا از گوشت و پشم آن ها استفاده کنیم. من خودم به همراه زنان روستا از پشم حیوانات پتو درست میکنم.
تو چقدر درگیر کارهای مزرعه کشاورزی هستی؟
من باید کارهای دیگری هم انجام بدهم مثل تمیزکاری خانه و یا هرس درختان. بعد از طوفان زمستانی که رخ داد کارهایم در مزرعه کشاورزی شدت گرفت.

Suzanne with some black sheep
در محله شما داشتن مزرعه کشاورزی چگونه پیش میرود؟
مزرعه کشاورزی در منطقه ما معمولا با حصار پوشیده شده است و یا دیوارهایی بزرگ با سیم و فنس الکترونیکی به دور آن کشیده اند.
مزرعه کشاورزی ما در دره نور ریور قرار دارد که جز مناطق حاصلخیز به شمار می اید. در این ناحیه کوه های زیبا کاملا نگاه شما را بخود جلب خواهند کرد.
در کنار مزرعه کشاورزی و کلا در محله ما بناهای تاریخی زیادی مانند برج نورمن ها به چشم می خورد.
در کل داشتن مزرعه کشاورزی در این ناحیه به معنی درگیر بودن با کارهایی مثل تهیه بیف، لبنیات، شخم و کشت و کار است.
وضعیت مالی خانواده هایی که مشغول کار در مزرعه کشاورزی هستند چگونه است؟
مزرعه کشاورزی در این اطراف داشتن عالی است بخاطر اینکه حاصلخیزی خاک سبب باروری شده است و مردم اینجا اغلب دارای چند مزرعه کشاورزی هستند که همسر و فرزندانشان روی آن ها کار میکند. البته میزان درآمد هرشخص بستگی به مهارت و توانایی هایی که آموخته است بستگی دارد.
چه چیزی کار در مزرعه کشاورزی را برای تو لذت بخش میکند؟
کار سخت اما با یک زندگی عالی! هوای تازه، مناظر طبیعی، آواز پرنده ها و در ارتباط بودن یا آدم ها، حسی که گردش فصل ها به من میدهد و بهترین آن ها پرورش گیاه و حیوان در مزرعه کشاورزی است چرا که حس پروراندن یکی از بهترین حس هایی است که میتوان تجربه کرد.
بدترین چیزی که میتواند در مزرعه کشاورزی رخ دهد چیست؟
برای من به شخصه تغییرات آب و هوا و چالش های مالی، اما با همه این ها حتی لحظه ای نمیتوانم از مزرعه کشاورزی خودم دور شوم و تمام مدت را میخواهم کنار گیاهان و حیوانات بگذرانم.

بزرگترین چالشی که کشاورزان در مزرعه کشاورزی با آن روبرو هستند چیست؟
در این جا بزرگ ترین چالش میتوان گیر افتادن بین کشاورزی مدرن و سنتی باشد. اطلاعات غلطی که توسط رسانه به ما داده میشود نیز یکی دیگر از چالش هاست. داشتن مزرعه کشاورزی مثل داشتن اعتقاد به دین است چون اعتقادات و مردم معتقد هزار دسته اند که اکثر آنها در مورد دینشان تعصب دارند و این تعصب باعث میشود گاهی شرایط برایشان سخت شود.
در ایرلند تعداد زیادی مزرعه کشاورزی وجود دارد که هر کشاورز روش خود را برای کشت و کار دارد. من به شدت معتقدم که هر کس باید کاری را که فکر میکند درست است و برای مزرعه خود مناسب است انجام دهد و از این شرایط متنفرم که کسی بخواهد نظر و ایده خودش را در مورد انجام کارهای مزرعه کشاورزی به من تحمیل کند.
چه چیزی تو را شاد میکند؟
خواندن کتاب در مزرعه کشاورزی
چه چیزی تو را عصبانی میکند؟
ظلم به طبیعت، کسانی که مناظر طبیعی را تخریب میکنند و زنانی که زنان دیگر را مورد تخریب قرار میدهند.
آیا کار در مزرعه کشاورزی متعلق به جنسیت خاصی است؟
نه اصلا. اما مطمئنم خیلی ها مخالف نظر من هستند.در مزرعه کشاورزی زنان زیادی با قدرت و مهارت زیاد کار میکنند. ما به عنوان یک جامعه باید به زنان قدرت بیشتری بدهیم و محدودیت های فرهنگی را برای آنها رفع کنیم.
آیا داشتن مزرعه کشاورزی در کشور شما توسط دولت حمایت می شود؟
بله کاملا. اما برای مزرعه کشاورزی بزرگ و نه مزرعه کشاورزی کوچک! من فقط ۱۰۰ یورو حمایت مالی دولتی در یک سال دریافت کردم.
از یک زن مشغول در مزرعه کشاورزی بگو
من یک زن کشاورزم اما با یک زندگی مدرن. من میتوانم به کارهای مزرعه کشاورزی رسیدگی کنم و مشکلات روزمره خودم را نیز به خوبی مدیریت کنم.

 

منبع

ترجمه: نرگس اسدیان

محصولات مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *