علف های هرز مهاجم ممکن است به درمان بیماری ها کمک کنند.

علف های هرز مهاجم ممکن است به درمان بیماری ها کمک کنند.

بومیان جنوب شرقی ایالات متحده یک علف هرز چمنی را از شمال به کانادا گسترش دادند واندروپاگون ویرجینیوس به صورت متراکم و با بیش از ۷ فوت ارتفاع میروید. با این ویژگی های رشدی زندگی گیاهان دیگر را مختل میسازد و با آنها بر سر منابع رقابت میکند. وقتی که این گیاه را میسوزانید این گیاه قوی تر از قبل رشد میکندهیچ روش موثری برای حذف این علف هرز مهاجم وجود ندارد اما ممکن است این علف مزیت هایی برای انسان ها به همراه داشته باشد.
یک تیم بین المللی از محققان دریافته اند که عصاره این گیاه برای درمان چندین بیماری انسانی مثل، دیابت نوع دو و سرطان خون موثر است.
گیاه A. virginicus یک علف هرز مهاجم است که به طور جدی تولیدات کشاورزی و اقتصا آن را تهدید میکند.
محققان مقادیر بالایی از فلاونوئید ها را در عصاره این علف استخراج نموده اند. ترکیبات شیمیایی این گیاه آنتی اکسیدان و ضد التهاب قویی هستند. در آزمایش های سلولی مشاهده گردید که مواد شیمیایی این گیاه به رادیکال های آزاد متصل میگردند تا از اسیب سلولی جلوگیری کنند. در سطح پوست این موضوع به مهار پروتئینی به نام تیروزینار که باعث ایجاد لکه های ناشی از پیری است کمک میکند. همچنین میتواند باعث جلوگیری از بیشتر بیان شدن ژن های سلولی که منجربه ایجاد دیابت نوع دو میشوند گردد.
تیم تحقیقاتی همچنین این عصاره به دست آمده را به نوعی سرطان نادر خونی اعمال نمودند که توانست سلول های سرطانی را از بین ببرد.
محققان قصد دارندعصاره حاصل از گیاه را به صورت دارو دراورده و در جهت درمان بیماری ها بکار گیرند.
ژوان یک دانشمند فعال دراین زمینه میگوید: اگرچه گونه A. virginicus یک گونه تهاجمی و مضر و فاقد ارزش اقتصادی است اما عصاه آن حاوی مواد آنتی اکسیدان، ضد دیابت و ضد تیروزیناز و ضد تومور میباشد.

منبع

ترجمه: نرگس اسدیان

 

محصولات مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *