سالانه ۶ میلیارد دلار محصولات کشاورزی ایران صادر می‌شود

سالانه ۶ میلیارد دلار محصولات کشاورزی ایران صادر می‌شود

سیدرحمت‌الله پریچهر روز دوشنبه در مراسم افتتاح سیلوی ۱۵ هزار تنی شهر صاحب در شهرستان سقز اظهار کرد: سالانه بیش از ۱۲۰ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در کشور تولید می‌شود که از این محل ۶ میلیارد دلار صادرات داریم.

وی افزود: با وجود تحریم‌های ظالمانه شاهد رونق در بخش کشاورزی و ارتقای مکانیزاسیون در این عرصه هستیم و همین امر بر افزایش راندمان تولید در این حوزه افزوده است.

پریچهر خاطرنشان کرد: بیش از ۱۸ درصد اشتغال کشور مرتبط به حوزه کشاورزی است و این حوزه ظرفیت بیشتری برای فراهم کردن مشاغل پایدار دارد.

وی افزود: باید به بازارهای هدف صادرات محصولات کشاورزی توجه ویژه ای کنیم و برنامه ریزی بلند مدتی برای حضور در بازارهای جهانی و منطقه‌ای داشته باشیم.

عضو هیأت مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران تصریح کرد: باید به دنبال تسهیل شرایط برای تولیدات کشاورزی صادرات محور هم در کشور باشیم و از همه ظرفیت‌ها در این راستا بهره ببریم.

پریچهر اظهار کرد: گسترش فعالیت تعاونی‌ها، مدیریت بهره‌برداری از محصولات کشاورزی، ایجاد یکپارچه‌سازی اراضی و شفافیت و قانون مداری در شبکه تعاونی‌های روستایی باید در دستور کار قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: استان مرزی کردستان یکی از قطب‌های اصلی تولید محصولات کشاورزی در ایران محسوب شده و می‌تواند در عرصه صادرات نیز به قطبی مهم تبدیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *