خرید ۱.۴ میلیون تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در کشور

خرید 1.4 میلیون تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در کشور

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: آنچه که امروز در کشور در جهت رونق بخش کشاورزی اهمیت دارد تقویت دیمزار های کشور با استفاده از آب سبز می باشد.

جواد وفابخش در حاشیه بازدید از مزارع غلات و حبوبات سایت جهش تولید در مرکز خدمات ذولبین شهرستان هشترود که اکبر فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی  و  سیدمصطفی سیدهاشمی قائم مقام  ستاد اجرایی فرمان امام نیز حضور داشتند در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی به بهبود وضعیت و افزایش تولید محصولات دیم از طریق تغییر ارقام، افزایش ضریب نفوذ ارقام در مزارع کشاورزی، ترویج و توسعه استفاده از کود های شیمایی و آلی و همچنین عملیات کشاورزی حفاظتی که یکی از نسخه های نجات بخش دیم ایران است اشاره کرد و افزود: امسال به عنوان سال اول اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها، سال مبنا و مقایسه و شروع عملیات گسترده در مزارع کشور ایران است.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر استفاده از آب سبز در مزارع گفت: آنچه که امروز در کشور در جهت رونق بخش کشاورزی اهمیت دارد تقویت دیمزار های کشور با استفاده از آب سبز می باشد و این طرح به دنبال حصول کشاورزی حفاظتی، به کار بردن اصول علمی برای تغییر ارقام و سایر عملیات زراعی می باشد تا بتواند وضعیت بهتری را برای مردم و کشاورزان منطقه به وجود آورده و زنجیره تولید و عرضه را تقویت کند.

 وفابخش به وضعیت خرید گندم در کشور اشاره کرد و گفت: تاکنون یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن گندم مازاد مصرف کشاورزان توسط شرکت بازرگانی دولتی خریداری شده و حدود ۷۸ درصد از وجه آن به کشاورزان پرداخت شده است .

 وی با بیان اینکه طبق برنامه ریزی خرید و پرداخت حق کشاورزان توسط شرکت بازرگانی دولتی ادامه خواهد داشت در ارتباط با میزان تولید در سال جاری گفت: حدود ۱۳ استان کشور با وضعیت متوسط و بقیه استان ها با خشکسالی مواجه هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *