بلوبری، افات و بیماری ها

بلوبری، افات و بیماری ها

یخبندان اخر سال، خشکی شدید و مشکلات کاری و کرونا ویروس سال ۲۰۲۰ را سالی سخت برای کشاورزان بلوبری رقم زد.
تولیدکنندگان بلوبری امریکایی عمدتا در ماین زندگی میکنند جایی که بلوبری با بیماری های قارچی و بازار نامنظم دست و پنجه نرم میکند. برداشت بلوبری هر تابستان صورت میگرد امسال احتمالا چیزی حدود ۸۷ میلیون پوند محصول بدست آید.
یکی از مشکلات اساسی خشکی است که در شمال انگلند در تابستان دردسر ساز میشود. مناطق روستایی ماین بر اساس گزارس سازمان نظارت بر خشکسالی امسال نیز با پدیده خشکی مواجه هستند.
بیماری همه گیر کرونا شرایط کار را برای کارگران فصلی دشوار تر کرده و اقدامات ایمنی اضافی باعث پیچیده تر شدن کارها میگردد. لیلی کالدروود می گوید در اویل ماه ژوئن یک سرمازدگی آنی همه ما را غافل گیر کرد لیلی متخصص کشاورزی در دانشگاه ماین است. او ادامه داد: این یک چالش بزرگ است که خشکی و سرما زدگی باهم ادغام گردیده اند.
بلوبری در ماین به صورت دیم و وحشی می روید که در اوت در مزارع و سوپرمارکت ها به فروش خواهد رسید.
به گفته کمیسیون بلوبری نصف میزان مورد انتظار امسال محصول خواهیم داشت این در حالیست که تقاضا برای این میوه افزایش داشته است.
ماین در بازارهای فروش با کانادا و برخی کشورهای دیگر به رقابت میپردازد تغییر آنی ارز کانادا باعث ایجاد مشکلات اقتصادی برای تولیدکنندگان بلوبری میشود.
با شیوع کرونا بعضی کارگران دچار بیماری شده اند و در قرنطینه به سر می برند و برخی دیگر که سالمند باید آزمایش بدهند. که این مسئله تاحدی به مشکل تبدیل شده است

 

منبع

 

ترجمه: نرگس اسدیان

محصولات مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *