افزایش هزینه ها و نکاشت ماندن زمین ها

افزایش هزینه ها و نکاشت ماندن زمین ها

افزایش هزینه های کشاورزی می تواند باعث نکاشت ماندن زمین ها شود. هشدار یک متخصص
افزایش هزینه ها همراه با کاهش یارانه می توانند منجر به نکاشت مانندن زمین های کشاورزی شوند. چون برای کشاورزان شرایط سخت محسوب می شود.
موج گرانی ها و کاهش یارانه کشاورزان را مجبور کرد تا بار دیگر به باردهی محصول و سود حاصل از آن فکر کنند.
در ۱۲ ماه گذشته قیمت کود از ۲۵۰ پوند به ۱۰۰۰ پوند رسیده و همزمان با این اتفاق یارانه ها در انگلیس حدود ۲۰ درصد کاهش پیدا کرده است.
پل مادلی می گوید این عوامل باعث ایجاد خطر مالی واقعی برای مزارع می شود. به ویژه مزارع کوچک از این خطر مالی بیشتر صدمه می بینند.
او می گوید: ما وارد یک مرحله ناشناخته شدیم که کشاورز حق دارد سهم خود را تا حد نیاز دریافت کند.
ماه ژوئیه بسیاری از کشاورزان به دنبال خرید کود برای ۱۲ ماه آینده بودند. در این مواقع بود که آن هابه این فکر فرورفتند که آیا کشت زمین هایشان به خوبی جبران هزینه ها را می کند؟ یا کشت موجب گرفتار شدن در قرض و هزینه های نهاده میگردد.
آمار نشان می دهد که تورم کشاورزی در این سالها به حدی رسیده است که قبلا به مانند آن را مشاهده نکرده بودیم. اندرسون که یک مشاور مالی است پیش بینی میکند در آیند نیز همین روند ادامه داشته باشد.
تورم در کشاورزی همچنان در حال افزایش است. با توجه به درگیری دو کشور اوکراین و روسیه که دو قطب بزرگ کشاورزی جهان هستند، قیمت خوراک، سوخت و کود به شدت تحت تاثیر درگیری میان آن ها قرار دارد.
نهاده های کشاورزی، هزینه های پیمانکاری، محصولاتی همچون سموم و … در حال افزایش قیمتند. در همین اثنی یارانه ها نیز همچنان در حال کاهش هستند.
آقای مادلی می گوید با افزایش هزینه های ورودی، زمین های بسیاری به علت عدم اطمینان از سوددهی نکاشت باقی خواهند ماند. این وضعیتی غیر معمول و غیر ایده آل است که باعث به حاشیه رفتن امنیت غذایی شده است.
او همچنان افزود ما از کشاورزان می خواهیم در مورد وضعیتی که با آن روبرو هستند از یک مشاور حرفه ای کمک بگیرند.

 

منبع

ترجمه: نرگس اسدیان

محصولات مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *