ابزار جدیدی که نسبت به تنش گرما زودتر از موعد خبر می دهد

ابزار جدیدی که نسبت به تنش گرما زودتر از موعد خبر می دهد

این ابزار جدید ۱۴ روز زودتر از تنش گرما یک ایمیل حاوی هشدار به کشاورز ارسال می کند. با کمک این فناوری می توان نسبت به کاهش تلفات حاصل از تنش های گرمایی اقداماتی انجام داد.
سیب زمینی کاران هم اکنون می توانند از این ابزار برای رفع خطرات تنش گرمایی استفاده کنند.
نام کامل این تکنولوژی به انگلیسی Quantis Heat Stress Alert است. این ابزار با کمک اطلاعات به دست آمده از منابع آبی، هوایی و شرایط محلی آب و هوای ۱۴ روز آینده را پیش بینی میکند.
دماهای بیش از ۲۵ درجه سانتی گراد هر ۴ ساعت یکبار به کشاورزان اطلاع داده می شود. همچنین این ابزار دماهای بالای سی درجه را نیز در همان روز به کشاورز اطلاع می دهد.
این فناوری با کمک رنگ ها به صورت گرافیکی به کشاورز وضعیت آب و هوا را اطلاع می دهد. رنگ سبز بدون خطر، رنگ زرد هشدار برای یک خطر بالقوه، و رنگ قرمز هشدار برای اقدام علیه تنش گرمایی است که قریب الوقوع است.
ایمیل زمانی ارسال می شود که خطر تنش گرما در راه باشد.
اندی کانینگهام ، مدیر فنی Syngenta و متخصص بیوستیمولانت ، خاطرنشان کرد: آزمایشات بارها و بارها از مفید و دقیق بودن این ابزار مارا مطمئن نموده اند.
وی گفت: بعد از پیش بینی تنش گرما زمان کافی برای چاره اندیشی علیه آن وجود دارد.
اکنون کشاورزان یک ابزار دقیق برای اتخاذ بهترین تصمیم دارند تا بتوانند فصل رشد خوبی را پشت سر بگذارند. این ابزار به کشاورز کمک می کند تا عملکرد نهایی خوبی داشته باشد.
محصول سیب زمینی از ابتدای غده دهی تا حجیم شدن آن نسبت به گرما حساس است.

 

منبع

مترجم: نرگس اسدیان

 

محصولات مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *