۲۳ هزار هکتار گلخانه در کشور اجرایی شده است

۲۳ هزار هکتار گلخانه در کشور اجرایی شده است

سید جمال سجادی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: از این میزان ۱۵ هزار هکتار در هشت سال دولت تدبیر و امید اجرایی شده تا به ظرفیت تولید محصولات گلخانه‌ای افزوده شود.

وی استان اردبیل را استانی پیشگام در توسعه مجموعه‌های گلخانه‌ای و شهرک‌های فعال در این بخش یاد کرد و گفت: آینده خوبی را برای این استان در توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای و تولید محصولات متنوع متصور هستیم و امیدواریم ظرفیت تولید در آینده به بیش از پنج هزار و ۶۰۰ تن در دشت مغان برسد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی ایران تصریح کرد: امروز با دستور رئیس جمهور و ارائه گزارش وزیر جهاد کشاورزی در شهرستان پارس‌آباد شاهد افتتاح همزمان ۱۱۸ واحد گلخانه‌ای در کشور بودیم که در ۱۰ استان و به مساحت ۱۸۷ هکتار به بهره‌برداری رسید.

سجادی‌پور افزود: همزمان با این افتتاح‌ها، در استان اردبیل نیز شاهد بهره‌برداری از ۳۷ طرح گلخانه‌ای در سطح ۹۶ هکتار با ظرفیت تولید ۳۸ هزار و ۴۰۰ تن بودیم که در سال‌های آینده این ظرفیت قابل افزایش خواهد بود.

وی اشتغال ایجاد شده در این بخش را بیش از یک‌هزار نفر اعلام کرد و ادامه داد: در مجموع یک‌هزار ۶۰۰ هکتار شهرک گلخانه‌ای در سطح استان در حال اجراست که یک‌هزار هکتار آن در مرحله و با تأمین زیرساخت‌ها مراحل اجرایی را سپری می‌کنند.

سجادی‌پور در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در ۵۵۰ هکتار از این مجموعه‌های گلخانه‌ای که با همکاری سرمایه‌گذاران طرح‌های توسعه‌ای انجام می‌شود، تولید محصولات متنوع سبزی و صیفی را شاهد هستیم به گونه‌ای که ۵۵ هکتار در گذشته افتتاح و ۹۶ هکتار نیز امروز به بهره‌برداری رسید تا شرایط مناسبی را در توسعه کشت و زرع در منطقه مغان شاهد باشیم.

وی به تنوع فعالیت شهرک‌های کشاورزی در سطح کشور اشاره کرد و گفت: در این شهرک‌ها تولید محصولات گلخانه‌ای، دامپروری و شیلات در حال انجام است به طوری که دولت ۳۲۵ میلیارد تومان منابع برای ایجاد زیرساخت‌ها در شهرک‌های کشاورزی اختصاص داده است.

سجادی‌پور اضافه کرد: از مجموع شهرک‌های کشاورزی ۱۵ شهرک در حوزه شیلات، ۳۱ شهرک در بخش دامپروری و مابقی مربوط به شهرک‌های گلخانه‌ای است که قطعاً با بهره‌برداری از این پروژه‌ها و طرح‌های توسعه‌ای زمینه تولید سه میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول با اشتغال ۱۴۲ هزار نفر در شهرک‌های کشاورزی در سطح کشور فراهم خواهد آمد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی ایران همچنین به رویکرد صادرات‌محوری تولید محصولات در این شهرک‌ها اشاره کرد و افزود: انتظار می‌رود با تقویت زنجیره تولید و صادرات به راحتی سرمایه‌گذاران بتوانند در این بخش به اهداف مورد نظر دست پیدا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *