گزارش دهی و رصد گازهای گلخانه ای در حال آسان تر شدن

گزارش دهی و رصد گازهای گلخانه ای در حال آسان تر شدن

ویژگی‌های جدید در نرم‌افزار Collect Earth فائو به کشورها این امکان را می‌دهد که به داده‌های کاربری زمین برای موجودی‌ گازهای گلخانه‌ای دسترسی داشته باشند و آن‌ها را تفسیر کنند.

 

به لطف تلاش مشترک سازمان خواربار و کشاورزی (FAO) و شرکای کلیدی آن، وظیفه چالش برانگیز کشورها در جهت ارائه گزارش در زمینه انتشار و حذف گازهای گلخانه ای در چارچوب طرح «آب و هوا» ی سازمان ملل متحد آسان تر می شود. طبق توافقنامه جدیدی که در این ماه امضا شد، فائو با همکاری گروهی ویژه بر روی فهرست موجود گازهای گلخانه ای روی نرم افزار بین دولتی تغییرات آب و هوایی (IPCC) برای اتصال به نرم افزار  Collect Earth که یک سیستم مشاهده و تفسیر تصاویر ماهواره ای رایگان است کار می کند.

با وجود نرم‌افزار IPCC به همه کشورهای امضاکننده این کنوانسیون این فرصت داده می‌شود تا داده‌های دقیق‌تری در مورد انتشار و حذف‌ اطلاعات در بخش‌های کشاورزی، جنگل‌داری و سایر کاربری‌های زمین جمع‌آوری کنند. ادواردو منصور، مدیر دفتر تغییرات آب و هوا، تنوع زیستی و محیط زیستِ فائو، در این رابطه گفت: «این فقط در مورد پیشرفت‌های فناوری نیست، بلکه در مورد نوعی نوآوری فراگیر است. این برنامه همچنین در مورد ارائه ابزار و ظرفیت لازم به کشورهای بیشتر برای رصد  دقیق موجودی گازهای گلخانه ای ملت هاست، که به واکنش جمعی ما به رفع بحران آب و هوا کمک می کند و در عین حال توانایی کشورها برای دسترسی به منابع مالی مرتبط با “آب و هوا” را بهبود می بخشد.

 

منبع: وبسایت فائو ( ۲۳ مارس ۲۰۲۲)

مترجم: واحد تحقیق و توسعه میکرولایز

محصولات مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *