کشت نواری در مقیاس وسیع در آلمان

کشت نواری در مقیاس وسیع در آلمان

کشت نواری در آلمان مورد آزمون قرار گرفت؛ این کشت که در مقیاس وسیع انجام شد نتایج مثبتی در پی داشت. تصویر زیبایی که مشاهده میکنید از مزرعه کلزا گرفته شده است.
دانشمندان و دوستاران محیط زیست از مرگ حشرات مفید بخاطر عملیات تک کشتی در کشاورزی ابراز نگرانی نموده اند. به همین خاطر یک پروژه آزمایشی یک سال پیش شروع شد. دانشگاه گوتینگن و کیل که روی تناوب گندم و کلزا به صورت کشت نواری تحقیق میکنند در این پروژه همکاری مینمایند. مجاورت زمین های باریک با بسیاری از حواشی مناطق دیگر باعث جهت گیری حشرات می شود و همین موضوع منابع تغذیه آن ها را تحت تاثیر قرار میدهد.
نتایج آزمایش بعد از یک سال به این شرح است: بیش از ۵۰ درصد کل گونه های حشرات در زمین هایی با کشت نواری یافت شدند که نسبت به تک کشتی کلزا و گندم این رقم بیشتر بود.
پرندگان و زنبورهای عسل به طور قابل توجهی بیشتر بودند
تعداد زنبورهای وحشی در کشت نواری کلزا در مرحله شکوفه دهی در مقایسه با تک کشتی آن، سه برابر بود. ۵۱ گونه زنبور وحشی در این زمین ها یافت شد. کشت نواری روی جمعیت پرندگان نیز تاثیر مثبتی داشت. نزدیک دوبرابر تعداد گونه ها بیشتر بود.
منابع مختلف
در زمین های نواری کوچک به علت مجاورت دو قطعه زمین به هم، منابع غذایی مختلفی برای موجودات زنده وجود دارد. به همین دلیل گونه های جانوری متعددی می توانند در یک زمین کوچک زیست کنند.
کاهش آفات
با افزایش حشرات مفید، جمعیت آفات کاهش یافت. گندمی که مورد کشت نواری قرار گرفته بود نسبت به گندم تک کشتی جمعیت آفاتش به نیم رسیده بود. کلزای کشت نواری نیز کمتر درگیر سوسک کلزا شد.
مقرون به صرفه و در عین حال جذاب
کشت نواری در کنار داشتن منظره ای زیبا، با هزینه ای کم باعث افزایش تنوع زیستی می شود. در عین حال کشاورز هیچ نقطه از زمین خود را از دست نمیدهد. این نوع کشت حتی می تواند با کشاورزی ارگانیک مقایسه شود. چون نتایج اولیه امیدوار کننده ای داشت. تحقیقات در حال ادامه و گسترش هستند. در سال ۲۰۱۹ فقط سه کشاورز علاقمند انجام کشت نواری بودند ولی در سال ۲۰۲۲ دوازده کشاورز به این نوع کشت روی آورده اند.

 

منبع

مترجم: نرگس اسدیان

محصولات مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *