کشاورزی با کاهش جمعیت مارموت ها مرتبط است!

کشاورزی با کاهش جمعیت مارموت ها مرتبط است!

 

ولکر رادلوف یک بوم شناس از دانشگاه مدیسون می گوید: عکس هاس هوایی تهیه شده بسیار حیرت آور هستند و در زمینه های مختلف مانند محیط زیست و کشاورزی به کمک انسان می آیند. این عکس ها به راحتی تغییر پوشش جنگل واقع در مرز روسیه و لتونی را در چندین سال نشان می دهند.
دانشجوی رادلوف مونتوانو چندین سال است که با برخی بوم شناسان دیگر بر روی تنوع زیستی قزاقستان و کشاورزی تحقیق میکند مارموت ها از جوندگان مهم در اکولوژی هستند آنها می توانند خاک را با مدفوع خود بارور سازند همچنین اجساد آنها بعد از بعد مواد آلی را به خاک اضافه میکند. وجود این حیوانات یک از شاخص های سلامت اکوسیستم است.

کشاورزی با کاهش جمعیت مارموت ها مرتبط است!
مانتوانا ابتدا به شوخی به محقیق همکار خود گفت بیایید عکس های هوایی از لانه مارموت ها تهیه کنیم اما بعد از مدتی آنها موفق به تهیه عکس هایی از سوراخ های مارموت ها شدند. این لانه ها به صورت لکه های کوچک در عکس قابل مشاهده است. آنها این عکس ها را با عکس های سالهای ۱۹۶۸ مقایسه نمودند آنها متوجه شدند تراکم حیوانات در مزارع بیشتر شده است.

مارموت ها موجوداتی فیلوپتریک هستند یعنی آنها تمایل دارند هر سال به لانه اولیه خود برگردند. محققین با بررسی های بیشتر دریافتند که ۱۴ درصد حفره ها در مناطق زراعی در دوره مطالعه کاهش داشته است اما در زمین های بکر مانند علفزارها ۱۷ درصد رشد داشته است ( البته جمعیت مارموت ها در مناطق کشاورزی بیشتر از علفزار است اما با گسترش کشاورزی این جمعیت در مناطق زراعی روبه کاهش میرود). این رویداد تنها مخصوص مارموت ها نیست بلکه با افزایش کشت متراکم و کشاورزی مدرن تنوع زیستی گونه ها رو به زوال گذاشته است.
مانتوانو می گوید خانه مارموت ها با هر بار برداشت محصول ویران میشود با اینکه آنها تمایل دارند دوباره به مکان اولیه خود بازگردند و دوباره لانه سازی کنند اما این تخریب مداوم باعث کاهش محسوس جمعیت آنها گردیده است. او میگوید چندین تحقیق صورت گرفته و همه آنها حاکی از آن است که کشاورزی بر روی گونه تاثیر میگذارد.

منبع

مترجم: نرگس اسدیان

محصولات مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *