هفت نکته باغبانی: چگونه از گیاهان خود در تابستان مراقبت کنیم

کود پتاسیم گیاهان آپارتمانی

باغبانی در منزل: تابستان فصلی است که در آن روزها بلندتر و گرما بیشتر میشود. گرمای تابستان در کمین ماست. زمستان از نظر مراقبت از گیاه میتوان فصل سختی باشد و اگر مراقبت های لازم از آنها نشود صدمه خواهند دید. بنابراین برخی گیاهان مانند کاکتوس و ساکولنت ها به خوبی به گرما سازگار شده اند گل های زمستانه مانند افتابگردان و پنسیس عاشق خورشید هستند اما نیاز به مراقبت نیز دارند. نگران نباشید طبیعت راه حلی برای هر مشکل دارد در این مقاله ما روش های نگهداری از گیاهان در تابستان را به شما نشان میدهیم.

آب: درحالیکه هر گونه گیاهی نیاز به مقدار آب متفاوتی دارد مهم است که گیاه خود را عمیقا مرطوب نگهدارید. در تابستان آب با سرعت بیشتری از خاک تبخیر میگردد به همین دلیل مطمئن شوید که آبیاری عمیق و آهسته انجام شوداگر یکباره مقدار بالایی از آب را به خاک بدهیدبه زودی از زهکش ته گلدان خارج خواهد شد و فقط سطح رویی خاک مرطوب میگردد در حالیکه ریشه ها هنوز دهیدراته هستند به یاد داشته باشید اب با آبیاری آهسته در اختیار گیاه قرار میگرد.

رطوبت بالا: گیاهانی که نیاز به رطوبت بالا دارند مانند درختان گرمسیری باید غبارپاشی شوند همچنین میتوانید زیرگلدانی گلدان خود را با سنگریزه پر کنید و در زیرگلدانی آب بریزید. میتوانید گیاهان را گروهی کنار هم قرار دهید و یک بشکه آب وسط آنها بگذارید تا رطوبت را تامین کند.
گیاهان حساس به سایه:
اگر گیاهان شما در جنوب و یا غرب ساختمان در بالکن قرار دارند و همچنین حساس به سوختگی برگی هستند باید انها را به گوشه ای که افتاب مستقیم به آن نمیخورد ببرید و هر صبح آنها را آبیاری کنید. بهتر است یک سایه بان نیز تدارک ببینید.

تغذیه: اخرین بازی که گیاه خود را تغذیه نمودید چند مدت پیش بود؟ اگر جواب اخیرا نیست باسد آنها را با کودهای ترکیبی به خوبی تغذیه کنید. چون روزها در تابستان بلندترند گیاهان بیشتر در معرض آفتاب هستند به همین دلیل آنها به مواد مغذی اضافه نیاز دارند تا پاسخگوی رشد بیشتر آنها باشد. ماهی یک باز تغذیه کافی است.

تعویض گلدان: قبل از تابستان جای گلدان خود را عوض کنید این کار در تابستان گیاه را در معرض شوک و تنش قرار میدهد.

اجتناب از برگ سوزی: شیشه های پنجره میتوانند مانند ذره بین عمل کنند و باعث گیاه سوزی شوند. برای اجتناب از برگ سوزی گیاه را یک فوت دور تر از پنجره نگه دارید. برخی گونه ها مانند کاکتوس ها، ساکولنت ها ، فیکوس و گیاهان گرمسیری در آفتاب مستقیم رشد میکنند.

علائم تنش: اگر به دقت نگاه کنید میتوانید علائم تنش را در گیاه ببینید و قبل از از دست دادن کل گیاه آن را رفع کنید. برخی از علائم تنش تابستانه به گرما و کمبود آب برمیگردد برای مثال شاخ و برگ رنگ پریده، لکه های قهوه ای یا زرد، ریزش برگ و گل از نشانه های تنش گرما هستند.
هرچه نور بیشتر شود نیاز به آب نیز بیشتر میشود.

 

 

منبع
ترجمه: نرگس اسدیان

 

محصولات مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *