هفت ایده برای صرفه جویی در مخارج مزرعه

کودهای آلی

صرفه جویی در مخارج مزرعه در این اقتصاد متلاطم می تواند موضوع جالب توجهی باشد. این روزها همه پیز روز به روز گران تر می شود و پایانی برای این گرانی ها در کار نیست. قیمت کود و سم چندین برابر قبل شده است. سوخت روز به روز گرانتر می شود. هیچ ارزانی در کار نیست.
قیمت محصولات نیز در حال افزایش است اما آیا دخل و خرج ما با هم هم خوانی دارند؟
در مزرعه باید چه کارهایی انجام داد تا از این موانع اقتصادی عبور کرد. در اینجا ۷ پیشنهاد برای صرفه جویی در مخارج مزرعه ارائه می کنیم.
۱. تنوع
همه تخم مرغ های خود را در یک سبد قرار ندهید! منظور این است که روی مزرعه گیاهان متنوع بکارید. تناوب زراعی خود را تغییر دهید. به مزرعه خود دام اضافه کنید. شیوه های مدیریتی مختلفی ارائه دهید. در کل به تنوع و نوآوری روی بیاورید. محصولات متنوع احتمال ضرر را کاهش می دهند.
۲. بازاریابی
برای صرفه جویی در مخارج مزرعه و فروش بالاتر می توانید محصولات خود را در خرده فروشی و عمده فروشی ها عرضه کنید. تکنیک های بازاریابی را امتحان کنید. محصولات دامی خود را مستقیم به فروش برسانید. با یک رستوران قرارداد ببنید نه با یک دلال!
۳. تجهیزات
تجهیزات ماشین آلات به شدت گران و کم یاب است. در صورتی خرابی آن ها سعی کنید خودتان دست به کار شوید. اگر خودتان هم بلد نیستید از دوستان خود کمک بگیرید. سعی کنید حیطه دوستی خود را گسترش دهید. از سایر مزرعه داران کمک بخواهید. برای صرفه جویی در مخارج مزرعه داشتن چند دوست کاربلد نکته مهمی است.
۴. عضویت ماهانه
اگر در گروه، موسسه یا جایی عضو هستید که ماهانه از شما پولی بابت اشتراک کسر میکند، اشتراک خود را لغو کنید. اگر می توانید بدون آن ها زندگی کنید پس لحظه ای در کنسل کردن اشتراک خود تردید نکنید. در این اقتصاد پرداخت هر پنی اضافه حماقت محض است.
۵. فروش
اگر تجهیزاتی دارید که به کار نمی اندازید آن ها را بفروشید. شما حتی می توانید زباله های مزرعه های خود را به فروش برسانید. آبخوری های قدیمی، لانه مرغی که استفاده نمی شود، وسایلی که شش ماه است استفاده نکرده اید تماما گزینه های خوبی برای به فروش رساندن هستند.
۶. عضو سازمان ها شوید
گروه های مردمی، سازمان ها و هیئت ها را شناسایی کنید. همه این ها روی ما تاثیر دارند. در جلسات حاضر شوید. ایده جدید از آن ها بگیرید. به دنبال راه حل در این جلسات باشید.
۷. مخارج خود را محاسبه کنید.
کوچک ترین هزینه ها را محاسبه کنید. به عنوان مثال حساب کنید تراکتور شما در ماه چند ساعت کار می کند و چقدر هزینه سوخت آن می شود. جزئیات را به طور کامل محاسبه کنید. در مورد کالایی که میخواهید خریداری کنید چندین بار فکر کنید. مقداری پول همیشه ذخیره داشته باشید. هوشمندانه انتخاب کنید.
همه این مواردی که به آن اشاره کردیم سبب صرفه جویی در مخارج مزرعه می شود. شما برای صرفه جویی در مخارج مزرعه چکارهایی انجام میدهید؟

 

منبع

ترجمه: نرگس اسدیان

محصولات مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *