مغز پسته ایران پرطرفدارتر از محصول آمریکا

مغز پسته ایران پرطرفدارتر از محصول آمریکا

پایگاه خبری کمیسیون اروپا (یورو استات) از صادرات ۱۹۲ میلیون یورویی پسته ایران به اروپا در سال ۲۰۲۱ خبر داد.

صادرات پسته ایران به اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۱ تغییر محسوسی نسبت به سال قبل از آن نداشته است. ایران در سال ۲۰۲۰ بالغ بر۱۹۱ میلیون یورو پسته به اروپا صادر کرده بود.

بر این اساس، آمریکا بزرگترین صادرکننده پسته به اروپا در سال ۲۰۲۱ بوده است و ایران کمتر از نصف آمریکا صادرات پسته به اروپا داشته است. آمریکا در سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۵۷۹ میلیون یورو پسته به اروپا صادر کرده است که البته این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل افت ۶ درصدی داشته است.

صادارت پسته با پوست ایران به اروپا در سال ۲۰۲۱ رشد ۹ درصدی نسبت به سال قبل از آن داشته و به ۱۱۴ میلیون یورو رسیده است. ایران در سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۱۰۴ میلیون یورو پسته با پوست به اروپا صادر کرده بود.

ایران در صادرات مغز پسته به اروپا از آمریکا جلوتر بوده است. در حالی که آمریکا در سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۴۳ میلیون یورو مغز پسته به اروپا صادر کرده است رقم صادرات مغز پسته ایران به اروپا در این دوره ۷۸ میلیون یورو گزارش شده است.

البته صادرات مغز پسته ایران به اروپا در سال ۲۰۲۱ با افت ۱۰ درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه شده و از ۸۷ میلیون یورو به ۷۸ میلیون یورو رسیده است.

آلمان با ۱۱۸ میلیون یورو و اختصاص ۶۱ درصد از کل صادرات پسته ایران به خود بزرگترین خریدار پسته ایران در میان کشورهای اروپایی شناخته شده است و ایتالیا با ۴۷ میلیون یورو و اسپانیا با ۱۰ میلیون یورو به ترتیب در رتبه های دوم و سوم از این نظر قرار گرفته اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *