مراقب عرضه‌کنندگان غیرمجاز سموم کشاورزی باشید

مراقب عرضه‌کنندگان غیرمجاز سموم کشاورزی باشید

نبی‌الله بختکی در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه کشاورزان باید مراقب عرضه سموم از سوی عرضه‌کنندگان غیرمجاز باشند، گفت: یکی از اولویت‌های این سازمان، رصد مستمر فروشگاه‌هایی است که اقدام به عرضه سموم در استان می‌کنند، به همین خاطر برخورد قاطع با کسانی که اقدام به عرضه غیرمجاز این محصولات کنند، انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه یکی از موارد مهم در عرضه سموم کشاورزی، ارائه آموزش‌های لازم در خصوص نحوه مصرف این سموم به کشاورزانی است که این محصول را خریداری می‌کنند، ادامه داد: در زمینه تامین سموم مورد نیاز کشاورزان در استان نداشته و این سازمان، خود را موظف به تامین سموم مورد نیاز کشاورزان می‌داند.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان زنجان با تاکید بر اینکه فروشگاه‌های عرضه سموم موظف به عرضه این محصول به کشاورزان هستند، تصریح کرد: انتظار امروز ما از کشاورزان این است که سموم مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های مجاز تهیه کنند؛ چرا که در غیر این صورت با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهند شد.
بختکی در ادامه با یادآوری اینکه خوشبختانه در خصوص تامین سموم کشاورزان برای کشت پاییزه با مشکل خاصی مواجه نیستیم، خاطرنشان کرد: آنچه که مسلم است، این است که سازمان جهادکشاورزی استان زنجان در خصوص میزان سمومی که در محصولات کشاورزی باقی مانده است، هیچ وظیفه‌ای ندارد، به همین خاطر از کشاورزان انتظار داریم نحوه و میزان استفاده از سموم را رعایت کنند.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان زنجان افزود: موضوع امنیت غذایی، اولویت این سازمان بوده و به همین خاطر با متخلفانی که این امنیت را به هر طریقی به اخطر بیندازند، برخورد قانونی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *