عملیات خاکورزی سالم ارزشش را دارد که لباس های زیرتان را برایش خاکی کنید!

عملیات خاکورزی سالم ارزشش را دارد که لباس های زیرتان را برایش خاکی کنید!

بعد از خواندن عنوان این مطلب قطعا تعجب نموده اید که خاکی کردن لباس زیر چه ربطی به کشاورزی و خاکورزی حفاظتی دارد! این هفته سازمان حفاظت از طبیعت مطلبی تحت عنوان لباز زیرتان را خاکی کنید از شبکه کشاورزان منتشر نمود. دفن کردن لباس زیر سفید در خاک جنبشی است که به تازگی در رسانه های اجتماعی ترند شده است. این جنیش با هشتگ #soilyourundies در رسانه ها آغاز شد و طی این حرکت افراد لباس های زیر نخی سفید خود را در مزارع دفن میکنند.
مزارع به طور متفاوتی مدیریت میشوند، بدون خاکورزی، گیاهان پوششی و استراتژی های خاکورزی مرسوم از شیوه های مدیریت مزارع هستند. تمام این روش ها روی فعالیت میکروبی خاک تاثیر متفاوتی دارد.
محققین برای بررسی فعالیت میکروبی خاک جنبش خاکی کردن لباس زیر را راه اندازی نمودند.
بعد از ۴۰ روز محققان به سراغ لباس های زیر دفن شده زیر خاک رفتند تا نتایج را مورد بررسی قرار دهند. نتایج این تحقیق به فعالیت میکروبی خاک باز میگردد. برخی از لباس ها تقریبا سالم و دست نخورده باقی مانده بودند و اما برخی دیگر ریش ریش و نخ نما شده بودند. قطعا مزارعی که در آن ها لباس ها سریع تر تجزیه شده اند نشان از فعالیت میکروبی بالا دارد.
بن ویکرهام مدیر برنامه کشاورزی دنیچر گفت: نتایج این چالش کاملا واضح بود. کشاورزانی که از روش های خاکورزی سالمی استفاده می کردند فعالیت میکروبی بیشتری در خاک خود داشتند که منجر به تجزیه سریع تر لباس های زیر می شد.
فعالیت میکروبی فقط برای تجزیه پارچه های پنبه ای نیست بلکه کارایی بسیار بیشتری دارد. فعالیت میکروبی به حفاظت از آب آشامیدنی کمک می کند، باعث مقاومت مزرعه نسبت به تغییرات آب و هوایی می شود. سیل و خشکی را مدیریت می کند و باعث رشد با کیفیت تر گیاهان می شود.
در روز مزرعه، دنیچر تاثیر شیوه های مدیریت مزرعه را روی رواناب خاک نشان داد.
منطقه خلیج Saginaw یک منطقه کشاورزی و ماهیگیری برتر در این ایالت است، در واقع، ۲۰ درصد از هکتارهای کشاورزی این ایالت در حوزه آبخیز خلیج Saginaw با وسعت ۵.۵ میلیون هکتار واقع شده است. این حوضه به خلیج Saginaw می ریزد و آب آشامیدنی را برای جوامع فراهم می کند و از فعالیت های ماهیگیری تفریحی حمایت می کند. نیازی به گفتن نیست که روش‌های خاک سالم نه تنها برای محصولات زراعی مفید است، بلکه برای کیفیت آب و کشاورز نیز مفید است.
وین بیرلین گفت: “هر بار که می بینم خاک سطحی پس از باران شدید به داخل گودال های زهکشی ریخته می شود، معده من به چرخش در می آید، به همین دلیل است که من با چندین کشاورز دیگر در منطقه خود همکاری می کنم تا اهمیت اجرای روش های خاکورزی سالم را به اطلاع برسانم.”
من هر کشاورز را که حتی از راه دور علاقه مند به کشاورزی بدون خاکورزی، نحوه استفاده از محصولات پوششی، و سایر روش های آزمایش شده و واقعی خاک سالم است، تشویق می کنم تا با سؤالات خود تماس بگیرند یا در یکی از جلسات ما شرکت کنند.»
شما برای سلامت خاک مزرعه خود چه روش مدیریتی دارید؟ آیا لباس زیر خود را در خاک دفن خواهید کرد؟

 

منبع

مترجم: نرگس اسدیان

محصولات مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *