سهم استان تهران در تولیدات زراعی باغی

سهم استان تهران در تولیدات زراعی باغی

۵ درصد تولیدات زراعی و باغی کشور به استان تهران اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، انوشیروان محسنی بندپی ظهر دوشنبه و همزمان با دومین روز از هفته دولت، در آئین افتتاح مجموعه صنایع غذایی دی که با حضور کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی، حسین توکلی کجانی فرماندار ویژه شهرستان ری، کریم ذوالفقاری مدیرکل جهاد کشاورزی استان تهران، امین بابایی بخشدار کهریزک و دیگر مسئولان برگزار شد اظهار داشت: این مجموعه با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان و ظرفیت اشتغالزایی بیش از ۱۵۰۰ نفر افتتاح و به بهره برداری رسیده است.
وی با اشاره به ویژگی‌های خاص استان تهران از لحاظ تراکم و بار جمعیتی اظهار داشت: استان تهران با وجود در برگیری ۱.۲ اراضی کشاورزی و دامی در کشور، اما به لحاظ تولیدات ۵ درصد تولیدات زراعی و باغی کشور را به خود اختصاص داده است.
استاندار تهران افزود: با وجود محدودیت اراضی ۶ میلیون تن در سال بهره برداری از اراضی کشاورزی در استان تهران وجود دارد و بر اساس سیاست راهبردی وزارت جهاد کشاورزی به لحاظ افزایش سطح زیرکشت گلخانه‌ای، حمایت‌های همه جانبه از صنایع تکمیلی، افزایش بهره وری از منابع آبی، افزایش راندمان آبیاری و در کنار آنها توجه به صنایع دانش بنیان جایگاه بسیار خوبی به استان تهران بخشیده است.
محسنی بندپی بیان داشت: استان تهران در کشت گلخانه‌ای رتبه نخست کشور را با ۴ هزار هکتار اراضی گلخانه‌ای به خود اختصاص داده است و میانگین برداشت محصولات آن حدود ۳۲ تن در هر هکتار و ۳ برابر کشور است و در برخی از تولیدات کشاورزی نظیر تخم مرغ و گیلاس رتبه اول و تا سوم را دارد.
وی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های کشاورزی در سال ۹۹، ارتقا میزان تولیدات محصولات باغی و کشاورزی از ۶ میلیون تن به ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تن است گفت: ایجاد امنیت غذایی سبب خنثی شدن توطئه‌های دشمنان خواهد شد و امیدواریم با رفع موانع تولید بتوانیم در امنیت غذایی به خودکفایی برسیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *