زمین های قابل کشت چین از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۹ شش درصد کاهش یافته است.

زمین های قابل کشت چین از سال 2009 تا 2019 شش درصد کاهش یافته است.

کل زمین های قابل کشت چین ۱.۲۸ میلیون کیلومتر مربع در انتهای سال ۲۰۱۹ بوده است که در مقایسه با یک دهه قبل شش درصد کاهش داشته است. مطابق تحقیقات (یک بار در یک دهه) زمین های کشاورزی این آمار ارائه گردیده است.
مقدار ۱۳ درصد از کل سرزمین چین که بیش از یک ایالت دولتی است معادل ۱.۸۵ میلیارد متر مربع (۱.۲۴ میلیون کیلومتر مربع) برای افزایش زمین های قابل کشت چین هدف گذاری شده است
میزان زمین های مختص کشاورزی از سال ۲۰۰۹ بیش از ۷۵۰۰۰ کیلومتر مربع کاهش یافته است و برخی از جنگل ها به استفاده صنعتی و شهری تبدیل گردیده است چین پیش بینی میکند که تا سال ۲۰۳۰ با کاهش بیشتری روبرو گردد.
وانک گوانگوا معاون منابع ملی چین در جلسه توجیهی اذعان داست: چین برای تحقق اهداف خود باید به حفاظت از زمین های کشاورزی پایبند باشد و همچنین افزود بسیاری از سرزمین های چین بلا استفاده رها شده است.
زمین های آباد چین در نتیجه افزایش شهرنشینی و افزایش تقاضای اقتصاد صنعتی و کشاورزی تحت فشار فزاینده ای قرار گرفته است.
چین به دور زمین های کشاورزی و اکوسیستم این کشور از جمله جنگل های طبیعی و تالاب ها ، زیستگاه ها خط قرمز کشیده تا در برابر تجاوز صنعت در امان باشند.
در حال حاضر حدود یک چهار از زمین های ملی چین توسط طرح خط قرمز اکولوژیکی محافظت میشوند اگرچه برخی منتقدان میگویند زمین هایی که بیشترین بهره برداری از آنها صورت میگیرد مشمول این طرح نیستند.
چین قصد دارد زمین های خود را به جنگل تبدیل کند.

 

 

منبع

ترجمه: نرگس اسدیان

محصولات مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *