روستای کتوکان سالانه افزون بر ٨٠ تن انواع سبزیجات برگی تولید میکند

روستای کتوکان سالانه افزون بر ٨٠ تن انواع سبزیجات برگی تولید میکند

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: روستای کتوکان از توابع بخش مرکزی این شهرستان با داشتن آب و هوای مساعد یکی از مناطق مستعد تولید سبزیجات برگی است بطوریکه سالانه افزون بر ٨٠ تن انواع سبزیجات برگی توسط روستاییان کتوکان این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

 

مجید فیاضی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تولید محصولاتی با کیفیت و رعایت نکات بهداشتی در تولید سبزیجات برگی از اهمیت بسیاری برخوردار است اظهارداشت: وجود آب قنات در روستای کتوکان باعث شده سبزیجات برگی این شهرستان کاملا ارگانیک تولید شود.

 

وی افزود: این سبزیجات برگی شامل اسفناج، جعفری، شنبلیله، شوید، شاهی، گشنیز، ریحان، نعناع، تره، تربچه، پیازچه، مرزه و کاهو است و قسمت عمده‌ای از این محصول در فصل‌های پاییز و زمستان برداشت و به شهرستان‌های مختلف استان عرضه می‌شود.

 

مدیرجهادکشاورزی ایرانشهر تصریح کرد: این شهرستان با دارا بودن زمین‌های حاصلخیز، خاک مناسب و آب و هوای معتدل گرمسیری یکی از قطب‌های مهم کشاورزی در کشت سبزیجات برگی و خوراکی در سیستان و بلوچستان است بطوریکه سالانه افزون‌بر یکهزار و ٢٠٠ تن انواع سبزیجات در آن تولید می‌شود.

 

وی بیان کرد: با هدف ارتقای سطح آگاهی روستاییان بویژه زنان کلاس‌های آموزشی ترویجی برای سبزیکاران در روستای کتوکان برگزار شده است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *