دست آوردهای تحقیقاتی برتر بخش کشاورزی معرفی شد

دست آوردهای تحقیقاتی برتر بخش کشاورزی معرفی شد

سید مجتبی خیام نکویی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی امروز در مراسم تجلیل از برگزیدگان بخش  تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی اظهار داشت: این مراسم به صورت نمادین به منظور تجلیل  از محققان نقش آفرین تحقیقات کشاورزی برگزار شد؛ این افراد نقش زیادی را در افزایش تولیدات کشاورزی در کشور دارند.

 

وی افزود: در این مراسم از هفت دستاورد تحقیقاتی بخش کشاورزی رونمایی شد که همه آنها تقاضا محور هستند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره کم بودن تعداد شرکت های دانش بنیان کشاورزی کشور ادامه داد: تعداد این شرکت ها در بخش کشاورزی با توجه به تعداد فارق التحصیلان این بخش قابل قبول نیست.

 

وی تصریح کرد: تنها صنعت گیاهان دارویی می‌تواند اقتصاد کشور را متحول کنند اما متاسفانه حتی شرکت های دارویی داخلی نیز از منابع داخلی استفاده نمی‌کنند.

 

خیام نکویی گفت: با وجود اینکه ما منابع اولیه تولید گیاهان دارویی فراوانی در کشور داریم اما شرکت های دارو سازی داخلی نیز مواد اولیه خود را از خارج کشور وارد می‌کنند؛ دلیل این امر نداشتن استاندارد در مواد اولیه گیاهان دارویی است.

 

*عناوین ۶ دست آورد برتر تحقیقات کشاورزی

 

بنابراین گزارش در این مراسم، سامانه های رزومه هوشمند و اثر بخشی محققان بخش کشاورزی با  حضور وزیر جهاد کشاورزی و فعالان بخش تحقیقات کشاورزی رونمایی شد.

 

همچنان از شش دستاورد تحقیقاتی بخش کشاورزی شامل تولید نان سبوس دار که آرد آن بدون سبوس گیری تولید می‌شود، اصلاح  ویژگی های انگور با بازار پسندی مناسب، تولید خوراک دام از ضایعات خرما، افزایش ماندگاری پسته تازه برای صادرات به کشور های همسایه؛ واکسن دوگانه‌ برای ماهی قزل آلا که باعث مقام سازی این آبزی می‌شود، این محصول قرار است به یک دهم قیمت جهانی در بازار به فروش برسد.

دستاورد مبارزه بیولوژیک با مزارع آلوده به گل جالیزی که به گفته محققان تقریبا در۲۰۰ هزار هکتار کشت کلزا این آفت مشاهده می‌شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *