خروج از اقتصاد نفتی با کشاورزی ممکن خواهد شد

خروج از اقتصاد نفتی با کشاورزی ممکن خواهد شد

معاون اقتصادی استاندار اردبیل خروج از اقتصاد نفتی را وابسته به توجه مسئولین به صنعت کشاورزی و فرآوری محصولات کشاورزی و صادرات دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، ارژنگ عزیزی شامگاه دوشنبه در جلسه با فعالان اقتصادی در حوزه غیر نفتی استان که در محل استانداری اردبیل برگزار شد استان اردبیل را یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه سالانه بیش از ۴ میلیون تن محصولات کشاورزی در استان تولید می‌شود باید ظرفیت‌های صنعت کشاورزی در استان اردبیل و صادرات محصولات و فرآوری آن برای خروج از وابستگی به اقتصاد نفتی مورد توجه قرار گیرد چرا که این مسئله در رشد اقتصادی تأثیر بسزایی دارد.
وی افزود: با تکمیل پایاب سد خدا آفرین و واگذاری زمین‌های کشاورزی به مردم شاهد افزایش بیش از یک میلیون تنی محصولات کشاورزی خواهیم بود و بهره برداری از این پروژه در ارزآوری برای استان نقش بسزایی خواهد داشت.
معاون اقتصادی استاندار اردبیل احداث بزرگترین گلخانه کشور در شمال استان را یکی از پتانسیل‌های مناسب در زمینه صادرات غیر نفتی برشمرد و اذعان کرد: با توجه به اینکه استان اردبیل یک استان مرزی است لذا از این مزیت باید در راستای صادرات محصولات به کشورهای همسایه نهایت استفاده و بهره برداری انجام شود.
عزیزی با اشاره به مزیت‌های صادرات هوایی عنوان کرد: امروزه نیاز است که صادرات هوایی مورد توجه صادرکنندگان قرار گیرد و با توجه به اینکه مزیت‌های آن از صادرات زمینی بیشتر است لذا این اصل می‌تواند به عنوان شتاب دهنده ای قوی در رقابت با سایر کشورها، در شکوفایی اقتصادی استان و کشور عزیزمان نقش ایفا کند.

4 thoughts on “خروج از اقتصاد نفتی با کشاورزی ممکن خواهد شد”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *