جست و جو در پی لانه شاخدار قاتل

جست و جو در پی لانه شاخدار قاتل

مقامات کشاورزی ایالت واشنگتن در حال جست و جو و نابودی لانه شاخدار قاتل آسیایی هستند چون این حشره زنبورهای عسل را که برای گرده افشانی ضروری هستند را از بین میبرد.
وزارت کشاورزی ایالت واشنگتن به خبرنگاران گفت که در هفته گذشته در نزدیکی شهر بلین شواهدی از این حشره دیده شده است. تعداد حشرات پیداشده تقریبا دو برابر تعداد حشراتی هستند که در گذشته در ایالت پیداشده بود.
کارلا اسلاپ می گوید: یکی از این حشرات شاخدار زنده پیدا شد که اولین مورد زنده ی پیدا شده است.
سون اریک که حشره شناس است می گوید: فکر میکنم با یک لانه روبرو باشیم! که باید ظرف چند هفته این لانه را پیدا و کاملا نابود کنیم.

شاخدار غول آسای آسیایی که تا ۵ سانتی متر طول نیز میزسد می تواند کل زنبور های عسل را نابود کند و نیش های دردناکی روی تن انسان برجای گذارد. کشاورزان شمال غربی ایالت متحده برای گرده افشانی بسیاری از محصولات خود به زنبورهای عسل وابسته هستند.
این حشره مهاجم در چین، ژاپن، تایلند، کره جنوبی و سایر کشورهای آسیایی یافت میشود اولین با در اواخر سال گذشته در ایالت واشنگتن دیده شد. مقامات گفته اند که مشخص نیست این حشره چگونه وارد شده است.
گزارشی از آسیا وجود دارد که نشان میدهد این حشرات انسان را هم نیش میزنند و اغلب انسان های گزیده شده مرده اند!

برخلاف اسمش این حشره سالانه حداکثر چندین ده نفر را در آسیا میکشد. به گفته کارشناسان احتمالا تعداد آنها خیلی کم است. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها اعلام کرده است که زنبورهای عادی به طور معمول در ایالات متحده سالانه ۶۲ نفر را به کام مرگ میکشانند.

تهدید واقعی حمله این حشره برای کندو های زنبور عسل است و زمان حمله نزدیک است به این مرحله فاز سلاخی یا قتل عام میگویند.
یک دانشمند دولتی موفق شد این غول آسای آسیایی را زنده به دام بیندازد. مقامات سعی میکنند برچسب های رادیواکتیو روی این حشره بزنند تا بتوانند لانه او را پیدا کنند.
اما این دانشمند میگوید متاسفانه عملیات با موفقیت انجام نشد و چسب از روی حشره کنده شده است دانشمندان امیدوارند یک شاخدار دیگر را پیداکنند تا دوباره شانسشان را امتحان نمایند.
افرادی که در ناحیه بلین زندگی میکنند وجود این حشره را به دولت گزارش داده اند. در سال گذشته ۱۵ شاخدار در ایالت پیدا شده بود که امسال تقریبا دوبرابر این تعداد گزارش گردیده است.

 

برچسب گذاری با مواد رادیواکتیو

ترجمه: نرگس اسدیان

منبع

محصولات مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *