تیم تخصصی برداشت محصول در گرگان شکل می گیرد

تیم تخصصی برداشت محصول در گرگان شکل می گیرد

فرماندار گرگان:
تیم تخصصی برداشت محصول در گرگان شکل می گیرد

محمد حمیدی پیش از ظهر چهارشنبه در دومین جلسه شورای کشاورزی گرگان اظهارکرد: بخش اعظمی از اشتغال و معیشت مردم گرگان وابسته به کشاورزی است.

وی افزود: در فصل برداشت محصول همواره مواردی مبتلا به این بخش بوده که می توان به هزینه حمل، کمبود ادوات کشاورزی و کمباین و کامیون، دوریز محصول، دوری تا مرکز خرید و غیره اشاره کرد.

حمیدی ادامه داد: بخشی از مشکلات حمل و نقل با جانمایی مراکز خرید کم می شود و هرچه کشاورز مسیر کوتاه تری را بپیماید علاوه بر کاهش هزینه، در کاهش ترافیک هم موثر خواهد بود.

وی گفت: ملاحظاتی هم باید توسط پلیس راه و راهور در نظر گرفته شده تا مشکلات به حداقل برسد.

حمیدی با تأکید بر کنترل کمباین ها و معاینه فنی آن ها، بیان کرد: تداخل برداشت سیب زمینی، کلزا و گندم در گرگان همواره سبب مشکل در تأمین کامیون شده و باید به شرکت ها حمل و نقل توصیه های لازم انجام شود.

وی تصریح کرد: به این منظور تیم تخصصی برداشت محصول با حضور جهاد کشاورزی، دهیاران، بخشداران، غله، پلیس راهور، بهداشت و غیره شکل می گیرد که دایره اختیارات بالایی در این زمینه خواهند داشت.

در ادامه علی گلبینی، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای گرگان گفت که ۱۹ شرکت در گرگان فعال بوده که امر جابجایی محصولات کشاورزی را بر عهده دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *