تولیدات کشاورزی تجارت بین المللی را می طلبد

تولیدات کشاورزی تجارت بین المللی را می طلبد

سید محمود حسینی پور شنبه شب در نشست تشکل‌های کشاورزی استان با بیان اینکه دولت در بخش کشاورزی سیاست حمایتی دارد و ریل گذاری کشور توسط مقام معظم رهبری چند سالی است که معطوف به کشاورزی شده است، افزود: نگاه مقام معظم رهبری این است بخش کشاورزی باید جایگزین نفت شود و خوشبختانه چند سالی است کشاورزی رونق پیدا کرده است.

وی افزود: کشاورزان باید از دانش جدید و کارشناسان متخصص در بخش کشاورزی استفاده کنند زیرا یکی از مهمترین مؤلفه‌های تولید، بخش کشاورزی است و ریل گذاری خوبی برای رونق کشاورزی صورت گرفت.

استاندار مازندران با بیان اینکه تولید کشاورزی تجارت بین المللی را می‌طلبد، گفت: از روز اول اعلام کردم کشاورزی اولویت اول استان است چراکه کشاورزی اولویت نخست کشور است و باید آن را اجرایی کنیم.

حسینی پور با اشاره به اینکه بعد کشاورزی در حوزه صنعت، گردشگری و خدمات ظرفیت‌های خوبی داریم که باید به نحو احسن از آن استفاده کنیم، افزود: فرصت سوزی در بخش سرمایه گذاری صورت گرفت در حالی که باید سرمایه گذاران در بخش کشاورزی سرمایه گذاری کنند.

استاندار مازندران اظهار کرد: استقلال اقتصادی بدون خودکفایی در کشاورزی غیرممکن است و کشاورزان گنجینه خداوند روی زمین هستند و مازندران در بخش کشاورزی نیاز به تحول دارد و در این راستا باید تمامی تشکل‌ها در کنار جهاد کشاورزی نقش محوری داشته باشند.

حسینی پور تصریح کرد: در بخش کشاورزی باید نگاه تحول گرا وجود داشته باشد و این امر باید در عمل عملیاتی شود و در حرف نباشد.

وی با بیان اینکه کشت گلخانه‌ای باید در مازندران توسعه یابد، گفت: سند آمایش تولید گلخانه‌ای در مازندران تعریف و اجرایی شود.

استاندار مازندران با تاکید بر کشت گیاهان دارویی در استان گفت: اصلاح بذر در زراعت باید مورد توجه جدی قرار گیرد و در اختیار کشاورزان قرار گیرد و اصلاح نژاد در دام باید توسعه یابد و غفلت در این زمینه صورت نگیرد.

حسینی پور اظهار کرد: دانش بنیان کردن بخش کشاورزی مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی توسعه آبزی پروری را مورد تاکید قرار داد و گفت: آبزی پروری مازندران در دنیا مورد توجه است و باید از این ثروت خدادادی استفاده کنیم و از اقتصاد دریا استفاده کنیم وصنایع تبدیلی در کنار تولیدات کشاورزی از ضروریات توسعه کشاورزی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *