تغییر اقلیم دو برابر بیش تر از تصورات ما برای گیاه برنج خطرناک است

تغییر اقلیم دو برابر بیش تر از تصورات ما برای گیاه برنج خطرناک است

 

تغییرات آب و هوایی از جمله افزایش خشکی و کمبود آب به طور جدی میتواند عملکرد برنج را تهدید تاثیر قرار دهد. همان طور که میدانید گیاه برنج یک نوع گیاه آبزی زراعی است که به آب زیادی برای رشد نیاز دارد. با تغییر اقلیم سطح اب و میزان خشکی در کشورها کشت و عملکرد برنج تا حد زیادی تحت تاثیر قرار میگیرد و شاید در مکان هایی که قبلا امکان کشت برنج وجود داشت دیگر نتوان برنج کشت کرد.

دانشمندان امریکایی ادعا میکنند که اثرات گازهای گلخانه ای و تغییرات اقلیمی تقریبا معادل ۱۲۰۰ نیروگاه زغالی است

جالب است بدانید که گشت برنج نیز ۲.۵ درصد در گرم شدن زمین نقش دارد. مقصر اصلی نیز گاز متان تولید شده توسط باکتری ها در غرقاب برنج هستند. البته گاز دیگری نیز توسط مزارع برنج تولید می شود که درگرم شدن و تغییرات اقلیمی موثر است اکسید نیتروژن نیز در کشت برنج تولید می شود.

دکتر کریتی میگوید: ما باید مزارع برنج را از نظر مصرف آب و تولید متان و نیتروژن اکسید کنترل کنیم تا هم منابع آبی را از دست ندهیم و هم از تولید گازهای گلخانه ای جلوگیری کنیم.

دکتر کریتی ادامه داد: با اینکه نیتروژن اکسید سهم زیادی در تغییر اقلیم دارد اما معمولا توسط کشورها نادیده گرفته میشود و گزارشی از آن تهیه نمیکنند

دکتر کریتی گفت ضروری است که دانشمندان تحقیق در مورد این تهدید نادیده گرفته را آغاز کنند تا کشورها بتوانند به طور موثر با آن مقابله کنند.

ترجمه : نرگس اسدیان/ کارشناس تولید محتوا

محصولات مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *