انتقال از کشاورزی مرسوم به ارگانیک

انتقال از کشاورزی مرسوم به ارگانیک

  1. در مزارع کانادا برنامه هایی اجزا می شوند که کشاورزان با پیروی از مقررات کشت ارگانیک ، کشت مرسوم را کنار می گذارند و روی به کشت سالم تر می آورند و اگر تمام قوانین را رعایت کنند گواهینامه ارگانیک خواهند گرفت.
    اهمیت این موضوع در چیست؟ محصولات ارگانیک قیمت بالاتری نسبت به سایر محصولات غیر ارگانیک دارند. اما در حقیقت مزرعه باید تحت مدیریت هایی قرار بگیرد تا به عنوان یک مزرعه ارگانیک مورد قبول واقع شود مثلا سه سال از کاشت تا برداشت باید تحت نظارت و استانداردهای محصولات ارگانیک قرار بگیرد.
    یودر یکی از اگرونومیست هایی است که روی محصولات ارگانیک کانادا کار می کند. او می گوید: با بعنوان یک تیم کمک میکنیم تا از کشاورزی معمول به کشاورزی ارگانیک منتقل شوند.
    یودر می گوید: بزرگترین چالش در این تغییر، پیروی از روندها و قوانین کشاورزی ارگانیک است و بعد از آن گرفتن یک تاییده (گواهینامه ارگانیک) که تضمین می کند شما تمام قوانین کشاورزی ارگانیک را رعایت نموده اید است.
    اگر قبلا مشغول کشت گیاهان علوفه ای بوده اید شما تقریبا تمام قوانین کشاورزی ارگانیک را بی خبر رعایت می کردید و تغییر روش از کشاورزی مرسوم به ارگانیک برای شما کار سختی نخواهد بود.
    در غیر این صورت، شما به راحتی با یک برنامه ریزی خوب می توانید کشاورزی ارگانیک را جایگزین کشاورزی مرسوم نمایید.
    یودر تاکید کرد که : شما باید تمام قوانین کشاورزی ارگانیک را رعایت کنید و به طور کلی قطعا میزان هزینه های تولید شما بیشتر از کشاورزی مرسوم خواهد شد اما خواهید دید که قیمت فروش محصولات ارگانیک نیز نسبت به محصولات غیر ارگانیک بالاتراست.
    یودر چند نکته را در مورد تغییر روند از کشاورزی مرسوم به ارگانیک ذکر می کند:
    * در این شیوه از تناوب استفاده می شود. در کشاورزی مرسوم شما طبق تقاضای بازار یک محصول را انتخاب و کشت می نمایید که این امر یک نقطه مثبت است اما در کشاورزی مرسوم به سلامت خاک و کنترل غیر شیمیایی آفات و تناوب به خوبی توجه نمی شود. البته شما در ابتدای کار متوجه کاهش قابل توجه در عملکرد محصولات خود در روش کشت ارگانیک خواهید شد. و برای کنترل علف های هرز مجاز به استفاده از مواد شیمیایی نخواهید بود. از این رو شما مجبورید وقت بیشتری را در مزرعه خود بگذرانید.
    سال اول به گفته بسیاری از کشاورزان ارگانیک برای شما سخت خواهد گشت اما از سال دوم وضع بهتر می شود.
    یودر می گوید: قوی باشید! شما در ابتدا سرمایه خود را از دست می دهید اما سال های آتی به سود آوری روی خواهید اورد.

 

 

ترجمه: نرگس اسدیان (کارشناس تولید محتوا )

محصولات مرتبط:

6 thoughts on “انتقال از کشاورزی مرسوم به ارگانیک”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *