اصلاندوز نقطه شروع کشاورزی مدرن کشور

اصلاندوز نقطه شروع کشاورزی مدرن کشور

 

فرماندار شهرستان اصلاندوز گفت: این شهرستان نقطه شروع کشاورزی مدرن کشور می‌باشد اما وزارت جهاد کشاورزی هیج اقدامی در خصوص استقرار اداره جهاد کشاورزی انجام نداده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهر سید عباس مینایی بعد از ظهر سه شنبه در جلسه کارگروه منابع طبیعی از اجرای شبکه آبیاری و زهکشی پایاب سد خداآفرین به عنوان بزرگترین پروژه شمال غرب کشور نام برد و اظهار کرد: بیش از ۶ هزار هکتار از این اراضی به کشاورزان و ساکنین در شهرستان اصلاندوز واگذار شده و با پیشرفته‌ترین تکنولوژی روز دنیا کشت و زرع می‌شود.
وی با بیان اینکه شهرستان اصلاندوز نقطه شروع کشاورزی مدرن کشور محسوب می‌شود، افزود: علاوه بر اراضی واگذار شده بیش از ۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شرق و غرب «دره رود» نیز در حال مجهز شدن به سیستم آبیاری نوین است، اما متأسفانه وزارت جهاد کشاورزی هیچ عزمی در خصوص استقرار اداره جهاد کشاورزی در این شهرستان ندارد.
استقرار اداره جهاد کشاورزی ضروری است
مینایی با اشاره به سفر وزیر جهاد کشاورزی و درخواست مکرر کشاورزان و فرمانداری در خصوص ارتقای مرکز جهاد کشاورزی اصلاندوز به مدیریت گفت: علیرغم پیگیری‌های متعدد متأسفانه این مطالبه به حق تا به امروز محقق نشده است و کشاورزان این منطقه به حقوق قانونی خود دست نیافته اند از این روز ضروری‌تری خواسته کشاورزان منطقه استقرار اداره مستقل جهاد کشاورزی در این شهرستان است.
مینایی کشاورزان را به رعایت الگوی کشت دعوت کرد و هشدار داد در صورت عدم رعایت الگوی کشت ابلاغی از سوی جهاد کشاورزی در یافت بازار فروش و نیز تأمین آب مورد نیاز با مشکل روبرو خواهند شد.

2 thoughts on “اصلاندوز نقطه شروع کشاورزی مدرن کشور”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *