استان تهران چند برابر میانگین کشوری محصول کشاورزی تولید می کند

کود آلی

انوشیروان محسنی بندپی عصر سه شنبه در مراسم بهره برداری از ۸۴ طرح کشاورزی در استان تهران با اشاره به اینکه استان تهران دارای ۱۸۷ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که ۱.۳ درصد اراضی کشاورزی کشور را شامل می‌شود اظهار داشت: استان تهران در تولید گیلاس رتبه خوبی در کشور دارد و در سایر محصولات باغی نیز وضعیت مطلوبی دارد.

وی با تاکید بر اینکه باید در زمینه فروش محصولات دست واسطه گران را کوتاه کرد گفت: کشاورزان استان تهران با تولید سالانه ۶ میلیون تن محصول ۵ درصد کل محصولات کشاورزی کشور را تولید می‌کنند لذا نباید برای فروش محصولاتشان با رنج مواجه باشند و محصول را ارزان بفروشند و واسطه گر و دلال سود ببرد.

استاندار تهران در خصوص شیوه آبیاری اراضی کشاورزی استان نیز بیان داشت: ۷۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تهران به آبیاری نوین مجهز شدند که اقدام خوبی در زمینه افزایش تولید و صرفه جویی در مصرف آب است و همچنین ۴ هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی نیز به گلخانه‌های مدرن مجهز شده اند.

محسنی بندپی با بیان اینکه استان تهران چند برابر میانگین کشوری محصول کشاورزی تولید می‌کند افزود: افزایش راندمان آبیاری با اجرای سیستم‌های آبیاری نوین منجر شده که در هر هکتار از اراضی کشاورزی استان ۳۲ تن محصول تولید شود که میانگین کشور حدود ۱۰ تن است و در این زمینه نیز امروز از مجموع ۸۴ طرح قابل افتتاح بخش کشاورزی ۶۶ طرح در این زمینه بوده است.

وی اظهار داشت: افزایش میادین میوه و تره بار محصولات کشاورزی و عرضه آن به صورت مستقیم و همچنین تسهیل گری شرکت‌های بیمه گر در اراضی کشاورزی از موارد مهمی است که باید مورد توجه و در دستور کار قرار بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *