ابزارهای جدیدی که به جلوگیری از ایجاد حریق در مزرعه کمک می کنند.

ابزارهای جدیدی که به جلوگیری از ایجاد حریق در مزرعه کمک می کنند.

ردیابی و تشخیص آتش به کمک فناوری های جدید می تواند آتش سوزی را در مزارع کاهش دهد.
فن آوری های جدید راه جدیدی را برای جلوگیری از ایجاد حریق پیش روی کشاورزان قرار می دهند.
سیستم های آلارم و سایر تکنولوژی ها که برای جلوگیری از ایجاد آتش طراحی شده اند هم اکنون برای استفاده در مزارع با محدودیت هایی روبرو هستند.
کشاورزان و به ویژه انبارداران همواره در خطر خسارت ناشی حریق هستند که هزینه های گراف و جبران ناپذیری را به آنها تحمیل می کند.
دو فناوری جدید که جدیدا در انتاریو معرفی شده است می تواند به کشاورزان در کاهش این خسارات کمک کند.
آتش می تواند همه چیز را در مزرعه احاطه کند حیوانات، انسان ها و ساختمان ها حتی گیاهان از آن در امان نخواهند بود. آتش می تواند منجر به خسارات شدید غیر قابل جبرانی شود که حتی در بلند مدت نیز نتوان آنها را مانند اول احیا کرد. کن ورسکی معاون بازرگانی کشاورزی گروه بیمه کاون می گوید: ما همیشه به دنبال راه های جدید برای کاهش و یا جلوگیری از صدمات آتش هستیم.
دو شرکت کانادایی، پروتک و تانگاس، دو تکنولوژی برای جلوگیری از ایجاد حریق در مزرعه را به شرکت های بیمه و کشاورزان معرفی نمودند.
از این دو فن آوری می توان در کاهش ریسک مزرعه سود جست.

پروتک یک شرکت مستقر در کوبک است که سیستم نظارتی جدیدی را برای مزرعه ابداع نموده است.
پیز آندره مویر بنیان گذار این شرکت می گوید: با نظارت بر سلامت سیستم الکتریکی ما می توانیم نقص اولیه در تجهیزات را تشخیص دهیم. سوالی که پیش می اید این است که آیا ما می توانیم پشت دیوارها را بررسی کنیم؟
واحد مانیتوریگ پروتک دارای گواهی نامه سی اس ای است و به راحتی توسط یک برقکار می تواند در مزارع نصب گردد. مویر توصیه می کند که کشاورزان بر روی نظارت ساختمان های مزرعه مانند دامداری ها تمرکز بالا داشته باشند.
مویر می گوید: برق و الکتریسیه عامل یک سوم آتش سوزی های مزرعه هستند. محیط انبار ها خشک است و موتورها و یا سیم کشی های پوسیده با ایجاد جرقه می توانند فاجعه خلق کنند.
سیستم PrevTech 24/7 جریان الکتریکی را کنترل می کند و هر گونه نقص در آن را به سرعت تشخیص می دهد.
این سیستم ورودی و خروجی برق مزرعه را چک می کند و اگر این دو باهم مطابقت نداشته باشد متوجه نقصان می گردد.
سیستم مانیتورینگ به راحتی بر روی گوشی موبایل و یا رایانه شرکت قابل مشاهده است .
اگر اختلالات برق توسط این سیستم تشخیص داده شود یک ایمیل یا پیامک به کشاورز و برقکار مزرعه ارسال می شود. این شرکت کمک و پشتیبانی های لازم را نیز انجام می دهد.
ایگور مارک صاحب شرکت تانگاس مستقر در اتاوا است که اذعان داشت: تجهیزات اتفای حریق خیلی خوب هستند اما اگر کسی هنگام آتش سوزی آنجا باشد که از آنها استفاده کند!
خاموش کننده های مرسوم اغلب نیاز به کنترل و بازرسی منظم دارند تا کارایی لازم را نشان دهند.
مارگ می گوید: این همان چیزی است که باعث تمایز بین خاموش کننده های مرسوم و افن اوری های جدید می شود. سیستم های ابداعی ما نیازی به تعمیر و بازرسی مداوم ندارند.
تانگاش طیف وسیعی از خاموش کننده ها را ارائه می دهد که نیازی به باتری یا منبع تغذیه ندارند. این سیستم ها می توانند در انبار، منازل، ساختمان و یاحتی تجهیزات کشاورزی نصب شوند آنها مجهز به سیستم ردیابی گرما هستند که این سنسورها منجر به خاموش شدن ماشین های مزرعه می گردند.
سیستم تانگاس را می توان در سراسر انبار و مزرعه نصب کرد.
مارک افزود: استفاده از پودرهای خاموش گر در کانادا مدت های مدیدی است که جریان دارد اما این نوع فن آوری های جدید هنوز مرسوم نشده اند. این سیستم ها در روسیه ساخته و به کانادا وارد می شوند. هدف از این کارها نجات جان و معیشت مردم است.
کشاورز می تواند این سیستم ها را در مکان های مد نظر خود نصب کند و رنج حساسیت دمایی آن را تغییر دهد ۴۵ درجه، ۹۳ و یا ۱۱۰ درجه سانتی گراد می تواند به عنوان دمای آستانه حساسیت باشند.
این سیستم می تواند در مواقع ضروری به کشاورز هشدار دهد و بدون هزینه اضافی توسط مخازن آب و یا پمپ لوله کشی خود را تامین کند.

ابزارهای جدیدی که به جلوگیری از ایجاد حریق در مزرعه کمک می کنند.

 

 

 

ترجمه: نرگس اسدیان (کارشناس تولید محتوا )

محصولات مرتبط:

15 thoughts on “ابزارهای جدیدی که به جلوگیری از ایجاد حریق در مزرعه کمک می کنند.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *