وزیر جهاد کشاورزی: ستاد عالی پسته در سطح وزاتخانه راه اندازی می‌شود

وزیر جهاد کشاورزی: ستاد عالی پسته در سطح وزاتخانه راه اندازی می‌شود

 

وزیر جهاد کشاورزی گفت: قول می‌دهم که ستاد عالی پسته در سطح وزاتخانه را راه اندازی کنیم.

کاظم خاوازی عصر چهارشنبه در نشست تشکل‌ها و فعالان بخش کشاورزی با اشاره به اینکه با توجه به اهمیت ویژه آب چاره‌ای نداریم جز اینکه یک الگوی کشت تثبیت شده داشته باشیم، افزود: الگوی کشت به این معنا است که گیاه در کجا کشت شود که حداقل ریسک و حداکثر سود را داشته باشد. برخی کشت‌ها ترکیبی است که به آنها الگوی کشت نمی‌توان اطلاق کرد لذا آماده هستیم دو نفر از معاونان وزارت کشاورزی را معین استان قرار دهیم که الگوی کشت در استان کرمان را تبیین کنند و در کشت پاییزه این الگوی کشت را می‌توان اجرا کرد.
وی با بیان این مطلب که روز گذشته جهانگیری معاون اول رئیس جمهور استقبال زیادی از طرح تثبیت الگوی کشت کرد، عنوان کرد: در بخش زنجیره‌ها آمادگی همکاری داریم چرا که باید تصویر خوبی از زنجیره‌ها داشته باشیم تا بتوانیم تسهیلات بخش کشاورزی را ارئه کنیم.
خاوازی با اشاره به اینکه در بذر هیبریدی ۲ درصد ضریب خوداتکایی ما است که قول دادیم تا یک و نیمسال آینده آن را به ۲۰ درصد برسانیم، اضافه کرد: آمادگی این را داریم که دو صندوق خرما و پسته را در استان کرمان راه اندازی کنیم.
وی اظهار داشت: قول می‌دهم که ستاد عالی پسته در سطح وزاتخانه را راه اندازی کنیم از طرف دیگر مطرح کردیم که در پنج رسته کشاورزی در بحث کرونا به بحث استعمال وام و بیمه کشاورزان توجه شود.
وزیر جهاد کشاورزی افزود: بحث تبصره ۱۸ نیزحل خواهد شد اما نمی‌توان تمام تقاضاها را حل کنیم چراکه درخواست‌ها بسیار زیاد است.
وی درخصوص تفویض اختیار گفت: شفاف نیست که دقیقاً در چه زمینه‌ای باید تفویض اختیار انجام شود و اگر موضوعات مشخص شود در صورت ضربه نزدن به منافع ملی، مشکلی در این زمینه نداریم.
خاوازی عنون کرد: ۸۰ میلیون تن نهاده‌های به صنعت دام اختصاص داده شده است که ۱۵ میلیون تن از خارج وارد می‌شود و این فشار بسیار زیادی به کشور وارد می‌کند همچنین ارزش نهاده‌ها حتی از بخش دارویی کمتر نیست لذا فشار بر روی دولت بسیار زیاد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *