نرم افزار های محاسبه کربن

نرم افزار های محاسبه کربن

شرکت اوماها نرم افزارهای جدیدی معرفی کرده است این فناوری های دیجیتالی و ابزاهای جدید به کشاورز کمک می کند تا راندمان مزرعه خود را بالا ببرند، نهاده ها را کاهش دهند، از آبشوی کود جلوگیری کنند، انتشار گازگلخانه ای و کربن را کنترل نمایند این اطلاعات مارا به کشاورزی پایدار نزدیک می کند.
این نرم افزارها با کمک داده ها و تجزیه و تحلیل آنها اطلاعاتی به ما میدهند که میتوان آنها ها را به هزاران هکتار تعمیم داد.

می دانیم که انتشار گازهای کربن مسئله ای است که توجه کشاورزی را به خود جلب نموده است با این نرم افزارها می توان انتشار کربن را محاسبه نمود و با توجه به آن اقداماتی را ترتیب داد.

ترسیب کربن و حذف گاز های گلخانه ای میتواند هزینه های سنگینی را به ما تحمیل کنند با براورد میزان انتشار و کنترل آن میتوان از تغییر اقلیم جلوگیری نمود.
در قرن اخیر دمای هوا تا ۱و نیم درجه سانتی گراد بالا رفته است که نگرانی هایی را ایجاد نموده است یکی از دلایل گرمایش زمین ازاد سازی کربن با مصرف سوخت های فسیلی است.

ماکروسافت در حال ایجاد یک بستر دیجیتالی برای کشاورزان است که در حیطه کشاورزی دقیق قرار دارد که با کمک هوش مصنوعی داده ها را پردازش و به یکدیگر مرتبط می سازد.

این نرم افزارها علاوه بر سنجش کربن میتوانند میزان خسارت آفات و میزان عملکرد و … را نیز محاسبه کنند.

ترجمه: نرگس اسدیان/ کارشناس تولید محتوا

منبع

محصولات مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *