تکیه بر غذاهای بومی یک رویای دست نیافتنی است

تکیه بر غذاهای بومی یک رویای دست نیافتنی است

 

بر اساس تحقیقات جدید رشد و میوه و سبزی در ۱۰ درصد از باغ های یک شهر می تواند فقط ۱۵ درصد غذای مردم محلی را به مدت ۵ روز فراهم کند.
در مطالعه ای که در مجله طبیعت منتشر شد دانشجویان دانشگاه شفیلد با نقشه برداری از فضای سبز و شهری نقشه شهر را بررسی نمودند.
آنها دریافتند که فضاهای سبز شامل پارک ها، باغ ها و… ۴۵ درصد از کل فضاها را شامل می شوند. که ازاین میزان فقط ۳۸ درصد از فضاهای سبز توان تولید محصولات غذایی را دارند.
اگر تمام ظرفیت این فضاهای سبز برای تولید محصولات غذایی مورد بهره برداری قرار گیرد می توان ۷۰۰ هزار نفر را در سال و ۵ نفر در روز و یا ۱۲۲ درصد مردم شفیلد را تغذیه کرد.
تنها ۱۶ درصد میوه و ۵۳ درصد سبزیجات فروخته شده در انگلستان در داخل کشور رشد می کنند. چنین اقدامی می تواند امنیت غذایی کشور را بهبود بخشد.

همچنین با استفاده از روش هایی مانند هیدروپونیک ، که گیاهان در یک محلول مواد مغذی رشد می کنند ، و سیستم ترکیبی از ماهی و گیاهان ، پتانسیل برای کشاورزی بدون خاک بر روی بام های مسطح را بالا می برد. این روشها می توانند با استفاده از گلخانه ها که از انرژی تجدید پذیر و گرمای گرفته شده از ساختمان ها و برداشت آب باران برای آبیاری استفاده می کنند مفید باشد.
محققان معتقدند حتی اگر به ازای هر نفر نیم متر مربع به کشاورزی بدون خاک اضافه شود سهم قابل توجهی در تولید محصولات داخلی خواهد داشت.

پروفسور دانکن کامرون ، نویسنده و مدیر مؤسسه انستیتوی مواد غذایی پایدار در دانشگاه شفیلد ، گفت: “برای دستیابی به پتانسیل رو به رشد عظیم شهرهای ما ، تحول فرهنگی و اجتماعی قابل توجهی صورت خواهد گرفت  و بسیار مهم است که مسئولان از نزدیک با جوامع برای پیدا کردن تعادل مناسب بین فضای سبز و باغبانی همکاری کنند.

“اما با مدیریت دقیق فضای سبز و استفاده از فناوری برای ایجاد شبکه های توزیع ، می توان شاهد ظهور” شهرهای غذایی هوشمند “بود ، که در آن تولید کنندگان محلی می توانند با غذای تازه و پایدار از جوامع خود حمایت کنند.”

محصولات مرتبط:

5 thoughts on “تکیه بر غذاهای بومی یک رویای دست نیافتنی است”

  1. I have to point out my respect for your kind-heartedness giving support to men and women who have the need for guidance on this one concern. Your very own dedication to passing the solution all over was quite good and have frequently enabled employees much like me to reach their targets. The valuable tutorial entails this much a person like me and substantially more to my office workers. Thanks a ton; from all of us.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *