یک کود با ارزش برای تغذیه و مقاوم سازی گیاهان

یک کود با ارزش برای تغذیه و مقاوم سازی گیاهان

سیلیکات پتاسیم ۲۷% میکرولایز به گیاهان کمک می کند تا در برابر سمیت فسفر ، منگنز ، آلومینیوم و آهن مقاومت کنند و همچنین مقاومت گیاه نسبت به شوری را افزایش می دهد . سیلیکات پتاسیم ،با کاهش اتلاف آب به مقاومت در برابر خشکسالی کمک می کند که نهایتا باعث افزایش عملکرد معنی دار در گیاهان می شود.این کود در انواع گیاهان زراعی از جمله برنج ، گندم ، جو ، نیشکر ، خربزه ، انگور ، خیار ، نیشکر و گیاهان زینتی مورد استفاده قرار می گیرد. سیلیکات پتاسیم همچنین برای کنترل برخی بیماری های قارچی استفاده می شود و محلول‌پاشی آن در گیاهان زراعی مختلف سبب از بین رفتن بیماری، استحکام بخشیدن به آوند‌های چوبی و جلوگیری از پلاسیدگی، بالا بردن کلسیم، تولید گلچه بیشتر و همچنین افزایش کلروفیل برگ می گردد. استفاده از کودهای حاوی عنصر سیلیسیم حاصلخیزی خاک را از طریق اثرگذاری کارآمد بر جمعیت موجودات ذره‌بینی خاک، ارتقامی‌دهد.

کود سیلیکات پتاسیم با دارا بودن مقادیر قابل توجهی از عنصر سیلیسیم و پتاسیم یک کود ارزشمند برای تغذیه و مقاوم سازی گیاهان در برابر انواع آسیب ها و تنش های محیطی و فیزیولوژیکی می باشد .

 

سیلیسیم همان چیزی است که زیست‎شناسان گیاهی آن را «ماده‌ی غذایی مفید برای گیاه» می‌نامند.  کاربرد آن می‌تواند برای تک‎لپه‎ای‎ها (تمام انواع غلّات، گندم، ذرّت، علف مرتع، نیشکر و خیزران و گیاهان دارای پیاز) و دولپه‎ای‎ها (سبزیجات برگ‎دار، بنشن‎ها) مزایای زیادی داشته باشد. عنصر سیلیسیم بعد از اکسیژن، فراوان‎ترین عنصر شیمیایی پوسته‌ی زمین است و در رده‌ی دوم قرار دارد که با نماد Si مشخص می‎شود. اخیراً مشخص شده که سیلیسیم یکی از مواد مغذّی مفید برای گیاهان است. بسیاری از کشاورزان استفاده از این ماده‌ی معدنی را در برنامه‌های باروری محصولات خود قرار داده‌اند.

 

 

مقدار مصرف سیلیکات پتاسیم ۲۷% میکرولایز :

محلول پاشی:۲  در هزار

همراه با آب آبیاری: ۸-۴ لیتر در هکتار

در صورت نیاز تکرار مصرف بلامانع می باشد.

 

تجزیه ضمانت شده

پتاسیم محلول در آب ۱۲%

سیلیسیم محلول : ۲۷%



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *