شرکت فن آوری رگبرگ مهر پاسارگاد فعالیت خود را از سال ۱۳۸۴ با ارائه مشاوره در زمینه کشاورزی آغاز کرد. در یکی از پروژه ها که کشاورزان به خاطر ضعف کودهای داخلی حاضر به استفاده از آنها نشدند، بهره وری هکتارها زمین زیر کشت کاهش یافت. و همانجا این پرسش ذهنی برای مدیران شرکت تازه تاسیس ایجاد شد:

“چگونه می توان تولیداتی همسان و حتی باکیفیتی بالاتر از محصولات خارجی تولید کرد؟”

” چگونه می توان به کشاورزی کشورمان ایران که دارای فرصتهای بسیاری است کمک کرد تا در جایگاه بهتری قرار بگیرد؟”

پاسخ دادن به چنین پرسشهایی معمولا تلاش و کوششی صدچندان می طلبد. بنابراین کار شبانه روزی آغاز شد تا کودی با کیفیت و بسته بندی کودهای خارجی در کشور تولید شود. این تلاشهای بی وقفه بالاخره پاسخ داد و کارشناسان شرکت موفق شدند با تولید کود کلات آهن با قدرت حل شوندگی بالا اولین محصول قابل رقابت خود را به بازار عرضه کنند. در پی این موفقیت، شرکت مصمم شد تا برند میکرولایز را ثبت نموده و با سرمایه گذاری در بخش تحقیق و توسعه بیش از ۴۰ نوع کود تخصصی ماکرو و میکرو المنت را به سبد کالاهای تولیدی خود اضافه کند. امروز که برند میکرولایز توسط کشاورزان کشورهای همسایه و سازمانهای کشاورزی منطقه خریداری میگردد، ما مفتخریم که توانسته ایم با سرمایه گذاری گسترده، تلاش پرسنل متخصص داخلی و بکارگیری پیشرفته ترین تکنولوژی تولید، به عنوان یکی از معدود تولید کنندگان کودهای کلاته با درصد و خلوص بالا در کشور شناخته شویم.

بدین ترتیب برند میکرولایز با یک مفهوم اساسی عجین شده است:

ایجاد تغییر در صنعت کشاورزی از طریق افزایش دانش کشاورزان، به روز کردن تکنولوژی تولید و ارتقا مهارت خود

این مفهوم به ظهور نمی رسد مگر در سایه همکاری متخصصان و کشاورزانی که در جای جای این کشور، دلشان برای پیشرفت کشاورزی و آبادانی ایران می تپد.

درباره شرکت مهر پاسارگاد