کود کلات پتاسیم ۳۵%

کود کلات پتاسیم میکرولایز
(مخصوص تمامی کشت های زراعی و باغی)

مشخصات کلی کود کلات پتاسیم ۳۵%

کود کلات پتاسیم میکرولایز حاوی ۳۵ درصد عنصر پتاسیم است و دارای قابلیت مقاوم سازی گیاهان به آفات، امراض، بیماری ها و استرس های محیطی است؛ این کود باعث افزایش کیفیت، اندازه، رنگ، مزه میوه و تاثیر گذاری بر پُر شدن دانه در غلات، سرعت جذب بسیار بالا توسط گیاه، کمک به جذب آهن و افزایش راندمان کودهای ازته، کنترل بهینه مصرف آب توسط گیاه و  در نهایت افزایش عملکرد و بهره وری تولید می شود.

پتاسیم جزء اصلی­ ترین و ضروری­ ترین عناصر مورد نیاز گیاهان است که در تمامی واکنش­ هایی که در گیاهان به منظور رشد و تولید مثل اتفاق می ­افتد نقش دارد؛ مهمترین نقش پتاسیم، افزایش مقاومت گیاه به تنش های زیستی و غیر زیستی است.

فقدان پتاسیم گیاه را به شدت در برابر تغییرات دمایی و خشکی حساس می کند همچنین مقاومت در برابر بیماری در گیاه گاهش می یابد.

گیاهان سبزی که در خاک های دارای کمبود پتاسیم رشد می کنند ممکن است  رسیدگی یکنواختی از خود نشان ندهند و بافت ضعیفی داشته باشند. درختان میوه اغلب در خاک های دارای کمبود پتاسیم میوه های کوچک و بی کیفیتی تولید می کنند.

انواع فرمول های کود پتاسیم: 

پتاسیم در انواع مختلف فرمول های کودی می تواند جای گیرد؛ کودهای کامل پتاس بالا مانند ۳۶-۱۲-۱۲ میکرولایز یا پتاس ۳۵ درصد میکرولایز از جمله آنهاست؛ پتاسیم هم به شکل پودری و هم به شکل مایع و موارد مصرف بالایی دارد.

گیاهانی که با کمبود پتاسیم مواجه می­ شوند، مقاومت خود را در برابر تنش­ های کم آبی، دمایی، بیماری ­ها و آفات از دست می­ دهند؛ در تحقیقات بسیاری، نقش مثبت پتاسیم در بیماری بلایت فوزاریوم گندم عنوان شده است، این بیماری یکی از مخرب ترین بیماری ­های گندم محسوب می­ شود که در مرحله گلدهی، در مناطق گرم و مرطوب و در بسیاری از مناطق ایران خصوصا استان های مازندران، گلستان، فارس و اردبیل (دشت مغان) ایجاد می ­شود.

کمبود پتاسیم و نقش کود پتاسیم در گیاهان

پتاسیم در بالابردن کیفیت محصول نقش کلیدی دارد. باعث افزایش رنگ، طعم و خاصیت انبارداری میوه می شود. یکی دیگر از نقش­ های پتاسیم در گیاه در تنظیم کار روزنه هاست (روزنه ها در زمانی که گیاه نیاز داشته باشد باید باز شوند و در زمان های دیگر بسته)

پتاسیم در گیاه جزء عناصر متحرک است و کمبود آن به صورت سوختگی نوک و حاشیه در برگ های پیر دیده می ­شود. به دلیل نقش پتاسیم در کاهش تنش آبی، گیاه در مواجه با کمترین تنش­ ها در صورت کمبود پتاسیم به شدت دچار پژمردگی می شود؛ همچنین در صورت مصرف بیش از حد نیتروژن برای مقابله با آفات و بیماری ها باید از پتاسیم استفاده شود.

کمبود پتاسیم اغلب در خاک­هایی متداول است که محتوای ارگانیک (آلی) کمی دارند و یا به تازگی تبدیل به زمین کشاورزی شده اند. خاک­های شنی مخصوصا در نواحی که میزان بارندگی بالاست نیز ممکن است پتاسیم کمی داشته باشند. پتاسیم ناکافی معمولا در خاک­های سنگین و غنی خیلی مشکل ساز نمی شود.

کمبود پتاسیم در گیاهان، منجر به کاهش عملکرد از میزان مورد انتظار می شود. بخاطر همین مشاهده علائم کمبود پتاسیم در مواردی دشوار خواهد بود وقتی کمبود پتاسیم شدید می شود ممکن است علائمی در برگها ظاهرشوند، مخصوصا برگهای پیرتر که در آنها نقطه­ های قهوه­ای، زرد در حاشیه برگها و آوندهای زرد و قهوه­ای مشاهده می گردد.

نباید فراموش کنیم که همانگونه که پتاسیم زیاد می تواند سلامت گیاه را با بهم زدن تعادل جذب سایر مواد مغذی بخطر بیندازد کاهش پتاسیم خاک نیز می تواند دسترسی به فسفر را کاهش دهد و موجب افزایش فسفر در جوی های آب شود در نتیجه جلبک ها رشد فزاینده­ای پیداخواهند کرد که خود این مسئله باعث مرگ میکرو ارگانیسم­های خاک می گردد.

 

کود کلات پتاسیم 35%

 

مقدار مصرف:

محلول پاشی: ۲ در هزار

همراه با آب آبیاری:

زراعت:  ۶-۴ کیلوگرم در ۱ هکتار

باغات: درختان نابالغ: ۳۰-۱۵ گرم، درختان بالغ: ۶۰-۳۰ گرم

در صورت نیاز تکرار مصرف بلامانع می باشد.

 

 

تجزیه ضمانت شده

K2O ۳۵ درصد پتاسیم کلاته         

 

کود کلات پتاسیم %۳۳ به شکل مایع نیز موجود است.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید محصولات با کارشناسان ما تماس بگیرید

7 thoughts on “کود کلات پتاسیم ۳۵%”

  1. Pingback: کود پتاسیم چیست؟

  2. Pingback: شرکت فن آوری رگبرگ مهرپاسارگاد - میکرولایز - » کود کلات پتاسیم مایع 33% »

  3. Pingback: فوائد کودهای آلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *