خواص کلات پتاسیم مایع برای افزایش رنگ‌گیری، انبارداری، سایز و کیفیت میوه

کود کلات پتاسیم مایع 33%

کود کلات پتاسیم مایع ۳۳% میکرولایز

کود کلات پتاسیم مایع ۳۳% حاوی درصد عنصر پتاسیم کلات شده است که قابلیت مقاوم سازی گیاهان به آفات، امراض، بیماری ها و استرس های محیطی، افزایش کیفیت، اندازه، رنگ، مزه میوه و تاثیرگذاری بر پر شدن دانه در غلات، سرعت جذب بالا توسط گیاه، کمک به جذب آهن و افزایش راندمان کودهای ازته، کنترل بهینه مصرف آب توسط گیاه و افزایش عملکرد و بهره وری تولید.

پتاسیم

پتاسیم جزء اصلی­ ترین و ضروری ­ترین عناصر مورد نیاز گیاهان است که در تمامی واکنش­هایی که در گیاهان به منظور رشد و تولید مثل اتفاق می­افتد نقش دارد.

پتاسیم جزء اصلی­ ترین و ضروری­ ترین عناصر مورد نیاز گیاهان است که در تمامی واکنش­ هایی که در گیاهان به منظور رشد و تولید مثل اتفاق می ­افتد نقش دارد؛ مهمترین نقش پتاسیم، افزایش مقاومت گیاه به تنش های زیستی و غیر زیستی است.

فقدان پتاسیم گیاه را به شدت در برابر تغییرات دمایی و خشکی حساس می کند همچنین مقاومت در برابر بیماری در گیاه گاهش می یابد. گیاهان سبزی که در خاک های دارای کمبود پتاسیم رشد می کنند ممکن است رسیدگی یکنواختی از خود نشان ندهند و بافت ضعیفی داشته باشند. درختان میوه اغلب در خاک های دارای کمبود پتاسیم میوه های کوچک و بی کیفیتی تولید می کنند

مهمترین نقش پتاسیم، افزایش مقاومت گیاه به تنش های زیستی و غیر زیستی است.

فرمول های مختلف پتاسیم

پتاسیم در انواع مختلف فرمولهای کودی می تواند جای گیرد، کودهای کامل پتاس بالا مانند ۳۶-۱۲-۱۲ میکرولایز یا پتاس ۳۳ درصد میکرولایز و همچنین هم به شکل پودری تولید می شوند،  هم مایع و موارد مصرف بالایی نیز دارند.

کمبود پتاسیم

گیاهانی که با کمبود پتاسیم مواجه می­شوند، مقاومت خود را در برابر تنش­های کم آبی، دمایی، بیماری­ها و آفات از دست می ­دهند. در تحقیقات بسیاری نقش مثبت پتاسیم در بیماری بلایت فوزاریوم گندم عنوان شده است، این بیماری یکی از مخربترین بیماری­های گندم محسوب می­شود که در مرحله گلدهی، در مناطق گرم و مرطوب و در بسیاری از مناطق ایران خصوصا استانهای مازندران، گلستان، فارس و اردبیل (دشت مغان) ایجاد می­ شود.

نقش پتاسیم

پتاسیم در بالابردن کیفیت محصول نقش کلیدی دارد.

باعث افزایش رنگ، طعم و خاصیت انبارداری میوه می شود. یکی دیگر از نقش­های پتاسیم در گیاه در تنظیم کار روزنه هاست (روزنه ها در زمانیکه نیاز داشته باشد باید باز شوند و در زمانهای دیگر بسته).

پتاسیم در گیاه

پتاسیم در گیاه جزء عناصر متحرک می­باشد و کمبود آن به صورت سوختگی نوک و حاشیه در برگهای پیر دیده می­شود. به دلیل نقش پتاسیم در کاهش تنش آبی، گیاه در مواجه با کمترین تنش­ ها در صورت کمبود پتاسیم بشدت دچار پژمردگی می شود.

در صورت مصرف بیش از حد نیتروژن برای مقابله با آفات و بیماری ها باید از پتاسیم استفاده شود.

کود کلات پتاسیم مایع ۳۳%

تجزیه ضمانت شده
K۲O ۳۳% پتاسیم
مقدار مصرف:

آب آبیاری: ۲ لیتر در ۱۰۰۰ لیتر آب

دوز محلول پاشی: ۲ لیتر در ۱۰۰۰ لیتر آب

در گیاهان حساس ۱-۱/۵ لیتر در ۱۰۰۰ لیتر آب در اوایل دوره رشد استفاده شود

در صورت نیاز تکرار مصرف بلامانع می باشد.

مقاله کود کلات پتاسیم ۳۵ % اینجا بخوانید

ما را در اینستاگرام میکرولایز دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *