ویروس توت فرنگی

ویروس توت فرنگی

 

اگر شما به کاشت گیاهان اشنا باشید به راحتی می توانید نیاز های او را با دیدن برگ هایش تشخیص بدهید. اگر برگ های سیب زمینی پیچ بخورند یعنی زیادی به آنها اب داده اید و اگر برگ ها نقطه های زرد داشتند یعنی با کمبود منیزیوم مواجهند.

راه های زیادی برای کاشت گلدان وجود دارد مثلا می توانید شانه تخم مرغ و یا یک لیوان قدیمی را تبدیل به گلدان کنید.
گیاهان بعد از اینکه برگ های واقعیشان رشد کرد قابل تشخیص و تفکیک از یکدیگر خواهند بود.

برگ های توت فرنگی که یک طرف آن زرد و طرف دیگر سبز است می توانددلیلی بر ابتلای توت فرنگی به ویروس باشد. ویروس ها از طریق زخم های سطحی و عمیق وارد گیاهان می شوند و بعد از ورود سیگنال هایی توسط گیاه دریافت میگردد.
کاولیوم ویروسی است که باعث از دست رفتن رنگدانه های سبز گیاه می شود. با گسترش این بیماری کالا گیاه زرد خواهد شد و در اخر محصول و میوه کاملا از دست می رود.

این ویروس از طریق افید ها میتواند به سیب زمینی و سایر گیاهان نیز منتقل گردد. حشرات با مکیدن شیوه گیاهان و بعد نشستن روی گیاه دیگر و مکیدن شیره ان باعث انتقال ویروس می شوند پس مبارزه با حشرات اهمیت پیدا می کند.
در صورت الوده شدن گیاهان استراتژیک به ویروس امکان از دست رفتن نیمی از غذای انسان ها وجود دارد چنانچه که در سال ۱۹۰۱ در جنوب صحرای افریقا یک سوم کل محصول منطقه به علت ویروس از بین رفت.

برای اینکه ویروس به گیاهان دیگر منتقل نشود باید گیاهان مبتلا به طور کامل سوزانده شوند تا ویروس در بقایای گیاهی باقی نماند.

همین طور ابزارهای مثل اره نیز باید با حرارت یا الکل ضد عفونی گردند.

محصولات مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *