وجود مار در مزرعه: همه باید بدانند

وجود مار در مزرعه: همه باید بدانند

اگر کارکشاورزی انجام میدهید و یا مزرعه خانگی دارید باید از حضور مار آگاه باشید.
در این مطلب من به پرسش های زیادی در مورد مارهای مزرعه پاسخ خواهم داد: نوع مارها، خوب یا بد بودنشان، و در نهایت چکاری باید انجام داد تا خودتان و دام هایتان از مار گزیدگی در امان بمانید.

انواع مارها که در مزارع دیده میشوند
مارگارتر یکی از رایج ترین مارهایی است که در مزرعه پیدا میشود بنابراین مردم اغلب نام او را به اشتباه مارباغی مینامند. آنها به طور معمول برای تغذیه جوندگان کوچکی مثل جیرجیرک ها، کرم های خاکی، ملخ ها و قورباغه ها را ترجیح میدهند.

مار موش سیاه
دارای بدن های ضخیم و طویلی هستند که در مزارع دیده میشوند به طور معمول مردم از دیدن آنها وحشت میکنند اما کاملا بی خطرند! این مارها کوهنوردان بسیار خوبی هستند و برای شکار موش به انبارهای شما خواهند آمد!

شاهمار
مانند مارهای موش سیاه شاهمار ها نیز از جوندگان تغذیه میکنند اما این نوع مار ها از مارهای دیگر به ویژه مارهای سمی نیز تغذیه میکند که این ویژگی منحصر به فرد این گونه از مارهاست.
شاهمار در روز فعال است و شب میخوابد این نوع مار اغلب به عنوان حیوان خانگی به فروش می رسد البته بهتر است برای فروش از یک پرورش دهنده مار درخواست کنید تا به شما کمک کند.

مارهای ونوم یا سمی
دومار در این گروه از مارها وجود دارد که هر دو جزئی از خانواده افعی های گودال می باشند. به احتمال زیاد با یکی از این مارها در ایالات متحده روبرو خواهید شد.
در غرب و غرب میانه نگرانی اصلی در مورد مارهای زنگی است که در مناطق خشک و حومه مزارع دیده میشوند تا از سیستم های آبیاری و غذاهای اطراف آن مثل موش ها تغذیه کنند.

در امتداد ساحل شرقی به احتمال زیاد به مار سرمسی برخواهید خورد. این مار به خاطر رنگ قرمز مسی که در سرش دارد به این نام نامیده میشود که یک گونه رایج در ایالات متحده است. این نوع مارها نیز از جوندگان حاضر در مزرعه تغذیه میکنند.
مار ذرت
مارهای ذرت در سراسر جنوب شرقی و مرکز ایالات متحده یافت می شوند. (تصویر دنیتا دلیمانت ، شاتر استوک که برایتان در ذیل متن آورده ام.)

مار ذرت

مار ذرت

مارهای مفید و مارهای مضر

مارها در فرهنگ آمریکایی چهره خوشی ندارند و وجود انها اغلب ارمغان آور ترس و احساسات نامطلوب برای انسان هاست. اما باید بدانید که داشتن ما در مزرعه عالی است!!
بیشتر مارهای آمریکای شمالی از نوع جونده خوار، حشره خوار و اغلب دوزیست هستند. اگر در مزرعه خود مشکل موش دارید احتمالا باید از مارها تشکر کنید چون مارها موشها را طعمه خود میکنند.
موشها و سایر جوندگان در مزارع ایجاد حفره میکنند که با اینکار به محصول آسیب میرسانند. سوسک ها، شته ها و حشرات دیگر میتوانند ناقل بیماری باشند و مزرعه شما را نابود کنند.
همه این آفات میتوانند کابوس کشاورز باشند اما مارها به کنترل این موجودات کمک میکنند تا بدون استفاده از سم از شر آنها خلاص شوید. مارها تاثیرات بسزایی روی اکوسیستم مزرعه دارند.

حقایق و افسانه هایی در مورد مار
مارها میتوانند برای پستانداران، پرندگان، خرگوش، مرغ و سایر حیوانات خانگی خطر آفرین باشند. مارها اغلب حیوانات بزرگتر از جثه خود را نمیخورند پس بسیاری از حیوانات مزرعه از شر انها در امان هستند.
این فکر افسانه ای بیش نیست که اگر ماری در مرعه دیدید حتما باید اورا بکشید چون خطرناک است. هرگز نباید با یک مار وحشی گلاویز شوید اگر شما در مزرعه خود ماری پیداکردید آرامش خود را حفظ کنید و کمی به عقب بروید.
تلاش برای گرفتن یا کشتن مار میتوانبد به شما صدمه بزند حتی اگر آن مار سمی نباشد. مارها به انسان های آرام حمله نمیکنند.

مارهایی که مرغ و تخم مرغ میخورند
مارها گاهی اوقات برای مرغ ها و تخم مرغ ها تهدید به حساب میآیند. مارها در عین حال که مفید هستند گاهی به دام نیز حمله میکنند.
پادزهری که برای گزش مار به انسان داده میشود اوصولا برای دام تجویز نمیگردد احشام طبیعتا بزرگ تر هستند و به دز دارویی بیشتری نیاز دارند.
پس از گزیده شدن حیوان سریعا به او آنتی بیوتیک، اکسی تتراسایکلین، امپی سیلین با ضد التهاب بدهید. و سریعا دامپزشک را خبردار کنید.

 

منبع

ترجمه: نرگس اسدیان کارشناس تولید محتوا

محصولات مرتبط:

4 thoughts on “وجود مار در مزرعه: همه باید بدانند”

    1. چراندن گوسفندان در باغات پسته پس از برداشت محصول، مزایا و معایبی دارد.
      مزایای چراندن گوسفندان در باغات پسته پس از برداشت محصول:
      • تغذیه گوسفندان: چرای گوسفندان در باغات پسته، منبع مناسبی برای تغذیه این حیوانات است. گوسفندان می‌توانند از علف‌های هرز، برگ‌های درختان پسته، و سایر مواد گیاهی موجود در باغات پسته تغذیه کنند.
      • کاهش علف‌های هرز: چرای گوسفندان در باغات پسته، باعث کاهش علف‌های هرز می‌شود. علف‌های هرز می‌توانند باعث رقابت با درختان پسته برای آب و مواد غذایی شوند. چرای گوسفندان می‌تواند به کاهش این رقابت کمک کند.
      • تقویت خاک: مدفوع گوسفندان حاوی مواد مغذی است که می‌تواند به تقویت خاک کمک کند. این مواد مغذی می‌توانند به بهبود رشد و نمو درختان پسته کمک کنند.
      معایب چراندن گوسفندان در باغات پسته پس از برداشت محصول:
      • آسیب به درختان: گوسفندان می‌توانند به درختان پسته آسیب برسانند. آنها می‌توانند شاخه‌های درختان را بشکنند یا پوست آنها را خراش دهند.
      • انتشار بیماری‌ها: گوسفندان می‌توانند بیماری‌های مختلفی را از خود به درختان پسته منتقل کنند.
      • تغییر شکل خاک: چرای گوسفندان می‌تواند باعث تغییر شکل خاک شود. آنها می‌توانند خاک را فشرده کنند یا آن را جابجا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *