همراهی مجلس با زیست بوم نوآوری

همراهی مجلس با زیست بوم نوآوری

در نشست مشترک مطرح شد؛
همراهی مجلس با زیست‌بوم نوآوری/ رفع نیاز فناورانه بخش کشاورزی

پس از نشست مشترک میان سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی که اوایل هفته جاری با هدف شتاب توسعه اقتصاد دانش بنیان در بخش کشاورزی، برگزار شد، برنامه ریزی برای برپایی رویدادی ملی در جهت رفع نیازهای فناورانه بخش کشاورزی با حمایت معاونت علمی نیز انجام پذیرفت.

از این رو نشست «ارتباط موثر دانشگاه، شرکت‌های دانش بنیان و زیست بوم بخش کشاورزی» با حضور نمایندگان کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در شتابدهنده مستقر در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد تا با همراهی مجلس نفوذ فناوری و نوآوری به حوزه کشاورزی شتاب گیرد و زیرساخت‌های مورد نیاز ایجاد شود.

در این نشست در خصوص رویداد ملی ارائه نیازهای فناورانه بخش کشاورزی و نمایشگاه شرکت‌های دانش بنیان توانمند حوزه کشاورزی، توضیحاتی ارائه شد.

همچنین معرفی زیست بوم کارآفرینی و نوآوری دانشگاه علم و صنعت ایران و سایر اجزا همکار در برگزاری این رویداد از دیگر بخش‌های این نشست بود. در این نشست که ۱۲ نماینده مجلس در آن حضور داشتند، ظرفیت‌های فضای نوآوری حوزه کشاورزی، فرصت ها و تهدیدها بررسی شد و نمایندگان با بخشی از فعالیت‌های نوآورانه در این زیست بوم فناوری و نوآوری آشنا شدند.

برگزاری این رویداد با همکاری مجلس شورای اسلامی می تواند بسترساز حرکت شرکت های دانش بنیان از حوزه صنعتی به بخش کشاورزی و رفع مسائل آن باشد.

2 thoughts on “همراهی مجلس با زیست بوم نوآوری”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *